Студијски програм/студијски програми: Туризам |
||||||||||
Врста и ниво студија: Дипломске академске |
||||||||||
Назив предмета: Географија туристичких насеља |
||||||||||
Наставник (Презиме, средње слово, име): Јовић С. Горан |
||||||||||
Статус предмета: Обавезан |
Тип предмета: Са |
|||||||||
Број ЕСПБ: 6 |
Семестар: I |
|||||||||
Услов: Нема услова |
||||||||||
Циљ предмета: На часовима предавања студентима прецизно формулисати научна знања о људским насељима као битним обележјима географског простора и туристичког привређивања |
||||||||||
Исход предмета: Оспособљавање студената за рад у различитим врстама туристичких насеља и унапређивање квалитета њихове организације и функционисања, |
||||||||||
Наставни садржаји: Увод у туризмолошка проучавања насеља. – Појам и врсте туристичких дисперзива (сеоска, градска и мешовита насеља). Појам туристичких насеља. Предмет и задаци туризмолошких проучавања насеља. Релевантна туризмолошка обележја насеља (положај, туристичке вредности, смештајни капацитети, туристички промет и др.). Насеља као елементи туристичког тржишта. Геопросторни ефекти (физиономски, демографски, функционални и др.) развоја туризма. Различити научни аспекти (географски, економски, демографски, социолошки, туризмолошки и др.) у проучавању туристичких дисперзива и насеља. Остале врсте насеља и туризам. – Врсте и туристички значај привремених (сезонских) насеља. Туристички кампови (појам и подела). Просторни размештај и концентрација туристичких кампова (кампови дуж транзитних туристичких праваца, кампови у туристичким регијама, кампови у изолованим туристичким подручјима и др.). Просторно-функционална организација туристичких кампова. Викенд насеља. Локациони захтеви, просторни размештај и концентрација викенд насеља. Трансформација викенд насеља у стална насеља. Трансформација викенд насеља у туристичка насеља. Летња туристичка насеља (народне или дивље или сезонска бање и сл.) – постанак, карактеристике, размештај и значај (садашњи и перспективни) у туризму Србије. Бањска насеља. Појам бањског насеља и бање. Групе бањских насеља и бања у мрежи насеља Србије. Типологија туристичких насеља. – Генетска типологија туристичких насеља (спонтана, планска и делимично планска). Географска типологија туристичких насеља (сеоска туристичка насеља, градска туристичка насеља, бањска туристичка насеља, приморска туристичка насеља и др.). Функционална типологија туристичких насеља (мала туристичка насеља, средња туристичка насеља, велика туристичка насеља и туристички центри). Статистичка типологија туристичких места (главни административни центри, бањска места, приморска места, планинска места, остала туристичка места и остала места). Сеоски туризам. – Развој и место сеоског туризма у свеукупном туристичком привређивању. Разврставање сеоских насеља као носиоца развоја сеоског туризма. Еко село. Етно село. Туризам и ревитализација сеоских насеља и производње. Тенденције у досадашњем развоју и перспективе сеоског туризма у Србији. Градски туризам. – Градови као жаришта туристичке потражње и понуде (подела, концентрација и значај). Ефекти (пејзажни, економски, социјални и др.) туристичког привређивања у градовима. Типологија градских туристичких насеља. Перспективе развоја градског туризма у Србији. Велики градови – центри највећег туристичког промета. Европски градови. Градови Средоземља. Туристичке метрополе Америке. Градови Африке, Азије и Аустралије. |
||||||||||
Литература : 1. Стаменковић С., М. Бачевић: Географија насеља, Београд, 1992. 2. Ј. Цвијић, Основи антропогеографије, Завод за издавање уџбеника, Београд, 1996. 3. С. Ћурчић, Географија насеља, Нови Сад, 1992. |
||||||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови 0 |
|||||||||
Предавања: 2 |
Вежбе: 2 |
Други облици наставе: 0 |
Студијски истраживачки рад: 0 |
|||||||
Методе извођења наставе: Ex катедра, панел расправе,студенти предавачи, презентације |
||||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
||||||||||
|
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
|
|||||
|
3 домаћа задатка |
3 |
писмени испит |
20 |
|
|||||
|
2 семинара |
2 |
усмени испт |
50 |
|
|||||
|
присуство и активност на настави |
5 |
.......... |
|
|
|||||
|
2 колоквијума |
20 |
|
|
|
|||||