Студијски програм/студијски програми: Туризам |
||||||||
Врста и ниво студија: Дипломске академске |
||||||||
Назив предмета: Туризам и одрживи развој |
||||||||
Наставник (Презиме, средње слово, име): Ђекић Л. Татјана |
||||||||
Статус предмета: Обавезан |
Тип предмета: Тм |
|||||||
Број ЕСПБ: 4 |
Семестар: IV |
|||||||
Услов: Нема услова |
||||||||
Циљ предмета Упознавање са значењем, генезом и принципима концепта одрживог развоја, као нове развојне филозофије савременог доба; Презентовање знања о значају, предностима и инструментима за примену концепта одрживог развоја у области туризма; Анализа примера домаћих и иностраних туристичких дестинација у којима су остварени позитивни резултати примене принципа и смерница одрживог развоја туризма;
|
||||||||
Исход предмета Стицање суштинских знања о потреби заснивања туристичког привређивања на основним принципима и смерницама одрживог развоја, чиме ће се дугорочно задовољавати потребе туриста и субјеката који пружају услуге туристичког промета; Изградња компетенција студената за избор кључних инструмената за примену концепта одрживог туризма у реалном животу и на конкретним туристичким дестинацијама, чиме ће афирмисати апликативни карактер знања стечених похађањем овог предмета;
|
||||||||
Садржај предмета Теоријска настава Простор – оквир и циљ туристичких кретања; Структура, еволуција и концепти туристичких дестинација; Појам, генеза и еволуција концепта одрживог развоја; Заштита природне и социо-културне средине у функцији одрживог развоја; Појам, значај, теоријско утемељење одрживог туризма; Принципи и предности одрживог туризма; Мере и инструменти за управљање одрживим туризмом; Досадашња искуства одрживог развоја туризма у Србији и свету; Проблеми и перспективе примене концепта одрживог туризма;
|
||||||||
Литература 1. Стојановић, В. (2006): Одрживи развој туризма и жиотне средине, Природно-математички факултет, Нови Сад; 2. Јовичић Д. (2006): Туризам и простор, ТОН-плус, Београд;
|
||||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови 0 |
|||||||
Предавања: 3 |
Вежбе: 2 |
Други облици наставе: 0 |
Студијски истраживачки рад: 0 |
|||||
Методе извођења наставе: Метода излагања; Метода разговора; Илустративно-демонстрациона; Метода дискусије |
||||||||
Оцена знања (максималaн број поена 100) |
||||||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
|||||
Семинарски рад |
16 |
Писани испит |
|
|||||
Колоквијум-и |
50 |
Усмени испит |
30 |
|||||
Активност у току предавања |
4 |
|
|
|||||