Студијски програм/студијски програми: Туризам |
||||||||
Врста и ниво студија: Дипломске академске |
||||||||
Назив предмета: Физика околине |
||||||||
Наставник (Презиме, средње слово, име): Нешић Д. Љубиша |
||||||||
Статус предмета: Изборни |
Тип предмета: Тм |
|||||||
Број ЕСПБ: 6 |
Семестар: III |
|||||||
Услов: Нема услова |
||||||||
Циљ предмета: Стицање савремених знања из физике околине са акцентом на њихов значај за природне науке. |
||||||||
Исход предмета: Поседовање способности за примену општих знања из физике у проучавању животне средине и процеса у њој, развијање еколошке свести. Разумевања функционисања природе и човековог утицаја на њу. |
||||||||
Садржај предмета: Теоријска настава Структура атмосфере. Главни слојеви: тропосфера, стратосфера, мезосфера, термосфера. Модел идеалног гаса, експоненцијална промена притиска са висином. Промена температуре атмосфере са висином. Загађења атмосфере, киселе кише. Киселе кише као регионални проблем. Зрачење. Сунце као примарни извор енергије на земљи. Спектар сунчевог зрачења. Штефан-Болцманов, Винов и Кирхофов закон. Радијациони баланс на површини Земље и одређивање температуре њене површине. Озонски омотач и његово осиромашење CO2, метан, H2O и ефекат стаклене баште. Хидросфера. Карактеристике воде. Хидролошки циклус. Мерење садржаја воде у атомсфери, влажност. Формирање облака. Кише и олује. Ветрови у атмосфери. Мерења ветра, Бофорова скала. Узрок настајања ветрова, атмосфера као топлотна машина. Циклони и антициклони. Градијент температуре и ветрови. Глобална конвекција Тло. Тло и типови тла. Водени токови кроз тло. Температура тла. Енергија и животна средина. Потребе за енергијом и енергетски ресурси. Проблеми у животној средини изазвани производњом енергије. Нуклеарне електране. Обновљиви извори енергије, хидроелектране, енергија таласа и ветрова, биомасе, соларна енергија. Штедња енергије, дизајнирање зграда. Безотпадне технологије. Звук и бука. Мерење и анализа буке. Заштита од штетног дејства буке. |
||||||||
Литература: 1. С. Белић, Физика и екологија, Физички факултет, Студио плус, Београд, 1994. |
||||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови
0 |
|||||||
Предавања: 2 |
Вежбе: 2 |
Други облици наставе: 0 |
Студијски истраживачки рад: 0 |
|||||
Методе извођења наставе: Теоријска настава се изводи у облику предавања а практични у облику лабораторијских вежби |
||||||||
Оцена знања (максималaн број поена 100) |
||||||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
|||||
семинарски рад |
20 |
писани испит |
|
|||||
Колоквијум-и |
30 |
Усмени испит |
40 |
|||||
редовно присуство и активност на настави |
10 |
|
|
|||||