Студијски програм/студијски програми: Туризам

Врста и ниво студија: Дипломске академске

Назив предмета: Менаџмент  и маркетинг туристичке дестинације

Наставник (Презиме, средње слово, име): Стефановић С. Видоје

Статус предмета: Изборни

Тип предмета: Са

Број ЕСПБ: 6

Семестар: III

Услов: Нема услова

Циљ предмета: Пружање савремених маркетинг и менаџмент знања, концепата, инструмената, техника и метода и овладавање њиховом применом у пословној пракси. Примена стечених знања и вештина омогућиће им  ефикасно управљање различитим предузећима, организацијама и институцијама  и обављање маркетинг активностима у њима.

Исход предмета: Савладавањем овог предмета, студент стиче актуелна и интегративна знања и вештине за бављење маркетинг и менаџмент пословима у различитим организацијама, носиоцима туристичке понуде, специјализованим агенцијама и државним службама.

Садржај предмета:

Теоријска настава:

  1. Услужна економија и туризам
  2. Туристичка дестинација – кључни елемент у систему развоја туризма

-         Појам туристичке дестинације

-         Динамика развоја дестинације

-         Елементи туристичке дестинације

-         Концепти туристичке дестинације

  1. Збор и доживљаји туристичке дестинације
  2. Носећи капацитети туристичких дестинација
  3. Стратегијско планирање маркетинга туристичких дестинација

-         Основна полазишта у планирању маркетинга туристичких дестинација

-         Формулисање глобалне стратегије туристичкедестинације

-         Основна полазишта у планирању маркетинга у националним парковима

  1. Управљање инструментима маркетинг микса туристичке дестинације

-         Стратегија туристичког производа дестинације

-         Стратегија цена туристичкедестинације

-         Стратегија промоције туристичке дестинације

-         Стратегија канала продаје туристичке дестинације

  1. Финансирање туристичких дестинација

-         Подстицање мере државних органа за инвестирање у развој туризма

-        Међународни извори финансирања туристичких дестинација

Литература:

Проф. др Добрица Јовичић, Менаџмент туристичке дестинације, Желнид, Београд, 2004

Проф. др Огњен Бакић, Маркетинг менаџмент туристичке дестинације, Економски факултет, Београд, 2002.

Број часова  активне наставе

Остали часови

0

Предавања: 2

Вежбе: 1

Други облици наставе: 0

Студијски истраживачки рад: 0

Методе извођења наставе: Теоријска настава кроз предавања. Дијалошка, монолошка

Оцена  знања (максималaн број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена

Завршни испит

поена

Семинарски рад

5

Писани испит

 

Колоквијум

40

Усмени испит

50

Активност у току предавања

5