Студијски програм/студијски програми: Географија |
||||||||
Врста и ниво студија: Основне академске |
||||||||
Назив предмета: Туристичка географија |
||||||||
Наставник (Презиме, средње слово, име): Јовић C. Горан |
||||||||
Статус предмета: Обавезан |
Тип предмета: Са |
|||||||
Број ЕСПБ: 5 |
Семестар: V |
|||||||
Услов: без услова |
||||||||
Циљ предмета: У овом предмету студенти се упознају са основним појмовима из туристичке географијe и регионалне туристичке географије, предметом проучавања, методологијом регионално-географских истраживања, појмом регије и туристичке регије, најзначајнијим туристичким регијама у свету, типологијом туристичких регија и унутаррегионалном структуром. |
||||||||
Исход предмета: Студенти стичу неопходна знања из Туристичке географије, која могу примењивати за даља истраживања и усавршавања али и непосредно у процесу свог будућег рада. |
||||||||
Садржај предмета Теоријска настава ТЕОРИЈСКЕ ОСНОВЕ ТУРИСТИЧКЕ ГЕОГРАФИЈЕ СА ЕЛЕМЕНТИМА РЕГИОНАЛНЕ ГЕОГРАФИЈЕ СВЕТА: Дефинисање основних појмова; Предмет и задаци истраживања; Повезаност са сродним научним дисциплинама; Методе истраживања ГЕНЕРАТИВНИ ПОТЕНЦИЈАЛ ЕМИТИВНИХ РЕГИЈА: Фактори генеративног потенцијала; Најважније емитивне регије у свету АТРАКТИВНИ ПОТЕНЦИЈАЛ РЕЦЕПТИВНИХ РЕГИЈА: Појам и дефиниција туристичких вредности; 2.Систем туристичких атракција; ИНТЕРРЕГИОНАЛНИ ТУРИСТИЧКИ ТОКОВИ; Транзитни међупростор и саобраћај РЕГИОНАЛИЗАЦИЈА И ТИПОЛОГИЈА РЕЦЕПТИВНИХ ПРОСТОРА: Системолошки концепт туристичке регије; 2.Критеријуми туристичке регионализације;Типологија туристичких регија; ТУРИЗАМ КАО АГЕНС ТРАНСФОРМАЦИЈЕ ПРОСТОРА ПЛАНИРАЊЕ РАЗВОЈА ТУРИЗМА: Основне карактеристике планирања туризма; 2. Макро и микро ниво планирања ЗАШТИТА И УНАПРЕЂЕЊЕ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ: Носећи капацитет и степен искоришћености простора РЕГИОНАЛНА ТУРИСТИЧКА ГЕОГРАФИЈА СРБИЈЕ АТРАКТИВНИ ПОТЕНЦИЈАЛ РАЗВОЈА ТУРИЗМА: Природне туристичке вредности Србије; Антропогене туристичке вредности Србије ТУРИСТИЧКА РЕГИОНАЛИЗАЦИЈА СРБИЈЕ ВРСТЕ ТУРИЗМА У СРБИЈИ |
||||||||
Литература
|
||||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови
0 |
|||||||
Предавања: 2 |
Вежбе: 2 |
Други облици наставе: 0 |
Студијски истраживачки рад: 0 |
|||||
Методе извођења наставе Предавања, вежбе. Учење и израда домаћих задатака и семинарских радова . Консултације |
||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
||||||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
|||||
домаћа задатка |
|
писмени испит |
20 |
|||||
семинара |
5 |
усмени испт |
50 |
|||||
редовно присуство и активност на настави |
5 |
|
|
|||||
колоквијуми |
20 |
|
|
|||||