Студијски програм/студијски програми: Географија |
||||||||
Врста и ниво студија: Основне академске |
||||||||
Назив предмета: Методика наставе географије |
||||||||
Наставник (Презиме, средње слово, име): Миладиновић Б. Слободан |
||||||||
Статус предмета: изборни |
Тип предмета: Тм |
|||||||
Број ЕСПБ: 6 |
Семестар: VI |
|||||||
Услов: без услова |
||||||||
Циљ предмета: Циљ је да студенти стекну знања за самостално и критичко осмишљавање географије као науке |
||||||||
Исход предмета: У току извођења наставе студенти се упознају са научним школама у географији и теоријским концепцијама савремене географије |
||||||||
Садржај предмета Теоријска настава 1. Предмет проучавања и задаци методике наставе географије:Предмет проучавања наставе географије; Задаци проучавања методике наставе географије; Однос методике наставе географије према другим научним дисциплинама; Настава географије и књижевност; 2. Географија као школски предмет: Задаци наставе географије; Методичке посебности наставе географије; Увођење географије као посебног предмета у школама; 3. Неке географске специфичности Србије: Специфичности географског положаја; Физичко – географске специфичности; Друштвено – географске специфичности; 4. Развој географије као школског предмета: Развој географије у основној школи:Развој наставе географије у гимназијама: Настава географије у средњим стручним школама: Појава првих уџбеника географије: 5. Развој универзитетске наставе географије;Настава географије на Великој школи; Настава географије на Лицеју и Униврезитету (1838 – 1945);Настава географије од 1945. до 2000. године; Неки аспекти развоја и унапређења универзитетске наставе географије; 6. Допринос географије свестраном развоју личности: Допринос географије обрзовању и васпитању;Настава географије и морално васпурање;Настава географије и естетско васпитање;Допринос географије физичком васпитању;Улога географије у радном и политехничком васпитања; Улога наставе географије у општем образовању; 7. Тематика у настави географије: Формирање представа, појмова и законитости у настави географије; Методичке поесбности физичкогеографски тема;Методичке поесбности друштвеногеографских тема;Методичке поесбности регионалногеографских тема; Методичке поесбности картографских тема; Методичке поесбности општегеографских тема; 8. Специфичност примене дидактичких принципа у настави географије: Принцип научне и васпитне усмерености у настави географије;Принцип прилагођености наставних садржаја узрасту слушалаца у настави географије; Принцип свесне активности слушалаца у настави географије; Принцип систематичности и поступности у настави географије; Принцип очигледности у настави геиграфије; Принцип повезаности теорије и праксе у настави географије; Принцип рационализације и економичности у настави географије; Принцип индивидуализације у настави географије; Принцип трајности знања, вештина и навика у настави географије; Корелација дидактичких принципа; 9.Објекти рада и наставна средства у настави географије:Објекти рада у настави географије; Средства рада у настави географије; 10.Географске екскурзије: Образивно – васпитни задаци екскурзија: Планирање и припремање географских екскурзија; Извођење ексурзија; Завршетак екскурзије; 11.Облици рада у настави географије: Колективни ( фронтални ) облик рада у настави географије; Групни облик рада у настави географије; Рад у паровима у настави географије; Индивидуални облик рада у настави географије; Масовни наставни облик ( макронастава ); Методичка корелација наставних облик 12. Стручно усавршавање наставника географије; Неки аспекти кадровске политике; Организациони облици стручног усавршавања; 13. Наставни планови |
||||||||
Литература
|
||||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови
0 |
|||||||
Предавања: 2 |
Вежбе: 2 |
Други облици наставе: 0 |
Студијски истраживачки рад: 0 |
|||||
Методе извођења наставе: Аналитички метод, метод индукције, статистички метод |
||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
||||||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
|||||
активност у току предавања |
|
писмени испит |
|
|||||
практична настава |
5 |
усмени испт |
50 |
|||||
колоквијуми |
40 |
|
|
|||||
семинарски радови |
5 |
|
|
|||||