Табела 5. Спецификација  стручне праксе  

Студијски програм/студијски програми : Информатика

Врста и ниво студија: дипломске академске студије

Наставник или наставници задужени за организацију стручне праксе (Име, средње слово, презиме): Један од групе наставника задужених за стручну праксу (Тасић Б. Милан, Цветковић С. Александар, Тодоровић Т. Бранимир, Кртолица В. Предраг)

Број ЕСПБ: 8

Услов: нема

Циљ

Стицање неопходних знања и вештина за професионално бављење послом који ће студенту омогућити буду-ћа диплома, кроз рад на решавању конкретних задатака који се јављају у свакодневној пракси и у окружењу и условима са којима ће се студент сретати у свом будућем раду.

 

Очекивани исходи

По завршетку стручне праксе студент треба да буде оспособљен да се ухвати у коштац са конкретним зада-цима који се јављају у свакодневној пракси, и да буде у стању да ради у окружењу и условима истоветним или приближно истоветним онима са којима ће се сретати у свом будућем раду.

 

Садржај стручне праксе

Садржај стручне праксе зависи од конкретног практичног задатка који студент добије у институцији у којој обавља стручну праксу. У зависности од тог конкретног задатка, наставник задужен за стручну праксу сту-дента и лице у институцији задужено за вођење стручне праксе утврђују конкретан садржај стручне праксе студента, дају студенту конкретна задужења, препоручују одговарајућу стручну литературу, погодне методе и алате за решавање проблема.

 

Број часова, ако је специфицирано

 

Методе извођења

Стручну праксу студент може обављати на Факултету или у некој другој институцији са којом Факултет има потписан уговор о сарадњи ради обављања стручне праксе, или у институцији која је Факултету доставила званичан документ о спремности да прихвати студента ради обављања стручне праксе, и о прихватању усло-ва и правила за обављање стручне праксе прописане од стране Факултета. О обављању стручне праксе брине се лице које је овластила институција у којој се пракса обавља, и један од наставника задужених за стручну праксу, и води се дневник стручне праксе, који оверавају поменуто овлашћено лице и наставник. Уз саглас-ност наставника, институција студенту задаје конкретан практичан задатак који треба да реши, студент ана-лизира проблем, консултује се са наставником и овлашћеним лицем у институцији око стручне литературе коју ће користити, око метода и алата којима би се проблем могао решити, и о другим питањима везаним за решавање задатка. Током стручне праксе студент решава задатак, и по завршетку праксе, заједно са овере-ним дневником стручне праксе, наставнику презентује практични резултат рада - урађен и документован софтвер, урађен документ, или било шта друго што може може бити резултат његовог рада. Током те презен-тације студент треба да покаже да је заиста овладао теоријским знањем и стекао практичне вештине који су коришћени при решавању датог задатка, а тиме и да је стекао знање, вештине и радне навике потребне за професионално бављење послом који ће му омогућити будућа диплома.

 

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Обављање праксе

70

Одбрана резултата рада на пракси

30

У оцену за обављање праксе улази не само оцена за квалитет урађеног софтвера, документа или другог ре-зултата рада студента, већ и оцена за показану одговорност и професионални однос према раду и колегама на послу, за радне навике које је студент стекао током стручне праксе, и слично.