Табела 5.2 Спецификација предмета
Студијски програм/студијски програми : Информатика |
||||||
Врста и ниво студија: Дипломске академске студије |
||||||
Назив предмета: И211 - Теорија програмских језика |
||||||
Наставник (Презиме, средње слово, име): Станимировић С. Предраг |
||||||
Статус предмета: обавезан |
||||||
Број ЕСПБ: 8 |
||||||
Услов: нема |
||||||
Циљ предмета Научити различите стилове програмирања: процедурални, објектно оријентисани, функционални, логички |
||||||
Исход предмета Студенти оспособљени за програмирање у различитиме стиловима програмирања: процедурални, објектно оријентисани, функционални, логички |
||||||
Садржај предмета Теоријска настава Историја програмских језика; рани, класични и скорији језици; опис синтаксе и семантике програмских језика; лексичка и синтаксна анализа. Превођење програма; програмски језици интерпретаторског и компилаторског типа. Процедурални програмски језици; имена и трајност; типови података; изрази. Контролне структуре у програмским језицима; потпрограми; управљање меморијом. Објектно-оријентисани језици; руковање изузецима; програмирање управљано догађајима. Функционални језици. Логички-оријентисани језици. Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад Вежбе у програмским језицима Pascal, C, C++, JAVA |
||||||
Литература 1. D. Milićev, Objektno orijentisano programiranje na jeziku C++, Mikro Knjiga, Beograd, 2001. 2. J.J. Dujmović, Programski jezici i metode programiranja, Akademska misao, Beograd, 2003. 3. M. Stanković, Programski jezici, Elektronski fakultet u Nišu, Edicija: osnovni udžbenici, 2000. 4. L. Kraus, Programski jezik C++ sa rešenim zadacima, Akademska Misao, Beograd, 2004. 5. D.A. Watt, William Findlay, Programming language design concept, John Wiley & Sons Ltd., 2004. 6. L.W. Henessey, Common LISP, McGraw-Hill Book Company, 1989. 7. М. Radovan, Programiranje u Prologu, Informator, Zagreb, 1988. |
||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
|||||
Предавања: 3 |
Вежбе: 2 |
Други облици наставе: 1 |
Студијски истраживачки рад: |
|||
Методе извођења наставе Предавања са темама наведеним у садржају, вежбе у класичном облику, вежбе на рачунару. |
||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
||||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
|||
активност у току предавања |
10 |
писмени испит |
15 |
|||
практична настава |
10 |
усмени испит |
25 |
|||
колоквијум-и |
20 |
.......... |
|
|||
семинари |
20 |
|
|
|||
|
||||||
|
||||||