Табела 5.2 Спецификација  предмета

Студијски програм/студијски програми : Информатика

Врста и ниво студија: Дипломске академске студије

Назив предмета: И212 - Развој софтвера

Наставник (Презиме, средње слово, име): Тодоровић Т. Бранимир

Статус предмета: основни

Број ЕСПБ:  8

Услов:   нема

Циљ предмета

Курс је намењен освајању техника имплементације донетих пројектних одлука уз конзистентно и коректно поштовање процеса рада у тиму и координације. Такође се бави агилнм методологијама и рефакторисањем.

Исход предмета

Студенти који положе испит имају напредна знања из Софтверског инжењерства.

Садржај предмета

Детаљни дизајн софтвера. Темељно проучавање дизајна и конструкције софтвера. Наставак и детаљно проучавање и примена узорака пројектовања нижег нивоа. Увод у формалне приступе дизајну. Анализа дизајна заснована на  критеријумима квалитета, а у циљу побољшања ефикасности, поузданости и лакшег одржавања. Системи за контролу верзија. Потребе за системима за контролу верзија, упознавање са коришћењем. Екстремно програмирање (ЕП) Методологија развоја софтвера погодна за мале пројекте  са корисником у првом плану. Животни циклус софтвера у ЕП и улоге које у њему имају купац и испоручилац. Дефинисање пословне вредности од стране купца. Сарадња купца и програмера приликом дефинисања система. Деоба софтвера на испоруке и итерације. Развој у оквиру итерације. Одржавање у оквиру ЕП. Метрика софтвера. Увод и основне, традиционалне метрике. Тестирање софтвера Технике тестирања и принципи. Увод у методологије тестирања софтвера, аутоматизовано тестирање. Одржавање софтвера Реверзни инжењеринг. Разумевање кода писаног од стране других аутора. Додавање и побољшање функционалности. Побољшање перформанси и флексибилности софтвера. Рефакто-рисање. Потреба за рефакторисањем. Дисциплиновани приступ у промени и прилагођавању дизајна услед разних околности: мењања пројектних одлука, побољшање перформанси и флексибилности софтвера. Рефакторисања нижег нивоа кроз примере. Алати за аутоматско рефакторисање.

Литература

1.       S. L. Pfleeger, J. M. Atlee, Софтверско инжењерство, теорија и пракса, ЦЕТ, 2006.

2.       E. Gamma, R. Helm, R. Johnston and J. Vlissides: Готова решења -  Елементи објектно оријентисаног дизајна, Addison Wesley, ЦЕТ, 2002.

3.      M. Fowler, Рефакторисање попбољшање дизајна постојећег кода, ЦЕТ 2003.

Број часова  активне наставе

Остали часови

Предавања:

3

Вежбе:

2

Други облици наставе:

1

Студијски истраживачки рад:

Методе извођења наставе

Предавања са темама наведеним у садржају, вежбе у класичном облику, вежбе на рачунару.

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена

Завршни испит

поена

активност у току предавања

5

писмени испит

25

практична настава

 

усмени испт

30

колоквијум-и

20

..........

 

семионарски рад

20