Табела 5.2 Спецификација  предмета

Студијски програм/студијски програми : Информатика

Врста и ниво студија: Дипломске академске студије

Назив предмета: И226 - Конструкција преводиоца

Наставник (Презиме, средње слово, име): Ћирић Д. Мирослав

Статус предмета:  изборни

Број ЕСПБ:  7

Услов:  нема

Циљ предмета

Упознавање студената са теоријским основама превођења и практичне имплементације преводиоца.

Исход предмета

Студенти су оспособљени да самостално пројектују и имплементирају поједине фазе превођења коришћењем готових алата и програмских језика.

Садржај предмета

Теоријска настава

Опис програмских језика, синтаксни дијаграми, Бекусова нормална форма (BNF) и проширена Бекусова нормална форма (EBNF), контексно-независне граматике, LL, LR и сродне граматике, генератори компилатора, принцип рада компилатора, атрибутивне граматике, пример компилатор генератора, примери компилатора за подскуп процедуралног или објектно-оријентисаног програмског језика, основни делови компилатора, управљање табелама симбола, основни елементи лексичке анализе, синтаксна анализа – метода рекурзивног спуста, LL анализа, семантичка анализа усклађености типова, апстрактна машина, генерисање кода, оптимизација кода, напредне методе синтаксне анализе, примена LL и LR граматика.

 

Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад

Пројектовање и развој појединих фаза превођења коришћењем готових алата  или коришћењем програмских језика у оквиру вежби на рачунару.

 

Литература

1.       Д. Витас, Преводиоци и интерпретатори – Увод у теорију и методе компилације програмских језика , Математички факултет, Београд 2006.

2.       A. V. Aho, R. Sethi, J. D. Ullman, Compilers: Principles, Techniques, and Tools,, Addison-Wesley, 1986. 

3.      A. V. Aho, M. S. Lam, R. Sethi, J. D. Ullman,Compilers: Principles, Techniques, and Tools , Addison Wesley, 2006.

Број часова  активне наставе

Остали часови

Предавања:

2

Вежбе:

2

 

Други облици наставе:

Студијски истраживачки рад:

 

Методе извођења наставе

Фронтална, интерактивна, индивидуална

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена

Завршни испит

поена

активност у току предавања

 

писмени испит

 

практична настава

 

усмени испт

30

колоквијум-и

60

..........

 

домаћи задаци

10