Табела 5.2 Спецификација предмета
Студијски програм/студијски програми : Информатика |
|||||||
Врста и ниво студија: Дипломске академске студије |
|||||||
Назив предмета: И226 - Конструкција преводиоца |
|||||||
Наставник (Презиме, средње слово, име): Ћирић Д. Мирослав |
|||||||
Статус предмета: изборни |
|||||||
Број ЕСПБ: 7 |
|||||||
Услов: нема |
|||||||
Циљ предмета Упознавање студената са теоријским основама превођења и практичне имплементације преводиоца. |
|||||||
Исход предмета Студенти су оспособљени да самостално пројектују и имплементирају поједине фазе превођења коришћењем готових алата и програмских језика. |
|||||||
Садржај предмета Теоријска настава Опис програмских језика, синтаксни дијаграми, Бекусова нормална форма (BNF) и проширена Бекусова нормална форма (EBNF), контексно-независне граматике, LL, LR и сродне граматике, генератори компилатора, принцип рада компилатора, атрибутивне граматике, пример компилатор генератора, примери компилатора за подскуп процедуралног или објектно-оријентисаног програмског језика, основни делови компилатора, управљање табелама симбола, основни елементи лексичке анализе, синтаксна анализа – метода рекурзивног спуста, LL анализа, семантичка анализа усклађености типова, апстрактна машина, генерисање кода, оптимизација кода, напредне методе синтаксне анализе, примена LL и LR граматика.
Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад Пројектовање и развој појединих фаза превођења коришћењем готових алата или коришћењем програмских језика у оквиру вежби на рачунару.
|
|||||||
Литература 1. Д. Витас, Преводиоци и интерпретатори – Увод у теорију и методе компилације програмских језика , Математички факултет, Београд 2006. 2. A. V. Aho, R. Sethi, J. D. Ullman, Compilers: Principles, Techniques, and Tools,, Addison-Wesley, 1986. 3. A. V. Aho, M. S. Lam, R. Sethi, J. D. Ullman,Compilers: Principles, Techniques, and Tools , Addison Wesley, 2006. |
|||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
||||||
Предавања: 2 |
Вежбе: 2
|
Други облици наставе: |
Студијски истраживачки рад:
|
||||
Методе извођења наставе Фронтална, интерактивна, индивидуална |
|||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
|||||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
||||
активност у току предавања |
|
писмени испит |
|
||||
практична настава |
|
усмени испт |
30 |
||||
колоквијум-и |
60 |
.......... |
|
||||
домаћи задаци |
10 |
|
|
||||
|
|||||||
|
|||||||