Табела 5.2 Спецификација предмета
Студијски програм/студијски програми : Информатика |
|||||||
Врста и ниво студија: Дипломске академске студије |
|||||||
Назив предмета: И232 - Нумеричка анализа |
|||||||
Наставник (Презиме, средње слово, име): Цветковић С. Александар |
|||||||
Наставник/сарадник за вежбе: Милошевић Р. Мимица |
|||||||
Статус предмета: изборни |
|||||||
Број ЕСПБ: 7 |
|||||||
Услов: нема |
|||||||
Циљ предмета Упознавање са основним и новим техникама нумеричке анализе у решавању приблема диференци-јалних и интегралних једанчина |
|||||||
Исход предмета Овладавање фундаменталним појмовима и алгоритмима који се користе за приближно решавање дифе-енцијалних и интегралних једначина |
|||||||
Садржај предмета Теоријска настава Формуле за нумеричко диференцирање. Линеарне ДЈ са константним коефицијентима. Приближно решавање обичних ДЈ. Линеарни вишекорачни методи: Ojлеров метод. Општи линеарни више-корачни метод. Конвергенција. Избор стартних вредности. Анализа грешака. Нумеричка стабил-ност. Предиктор-коректор методи. Примена вишекорачних метода на решавање система ДЈ и ДЈ ви-шег реда. Методи Рунге-Кута: Класични методи Рунге-Кута. Анализа грешака. Нумеричка стабил-ност. Примена на решавање система ДЈ и ДЈ вишег реда. Нумеричко решавање граничних проблема: Диференцни методи за линеарне граничне проблеме. Редукција линеарног граничног проблема на Кошијев проблем - Метод погађања. Сопствене вредности граничног проблема – диференцни метод и метод суперпозиције. Приближно решавање линеарних парцијалних ДЈ. Метод мрежа. Апрокси-мација диференцног оператора. Апроксимација граничних услова. Проблем стабилности диференц-них шема. Диференцне шеме за једначине елиптичког, хиперболичког и параболичког типа. Приб-лижно решавање интегралних једначина. Линеарне интегралне једначине. Метод сукцесивних апроксимација. Метод итерираних језгара. Резолвента. Примена квадратурних формула. Фредхолм-ова интегрална једначина са дегенерисаним језгром. Метод замене језгра интегралне једначине деге-нерисаним језгром – развој у степени и Фуријеов ред, интерполациони метод. Пројекционо-вари-јациони методи. Варијациони приступ у решавању операторских једначина. Ритзов метод. Примене Ритзовог метода на контурне проблеме код обичних и парцијалних диференцијалних једначина. Пројекциони методи - метод момената и метод колокације. Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад На вежбама се раде примери у складу са градивом обрађеним на предавањима. |
|||||||
Литература
|
|||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
||||||
Предавања: 3 |
Вежбе: 2 |
Други облици наставе: 0 |
Студијски истраживачки рад: 0 |
||||
Методе извођења наставе Фронтална, групна, интерактивна |
|||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
|||||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
||||
домаћи задаци |
15 |
писмени испит |
|
||||
колоквијум-и |
45 |
усмени испит |
40 |
||||
семинар-и |
|
.......... |
|
||||