Табела 5.2 Спецификација  предмета

 

Студијски програм/студијски програми : Информатика

Врста и ниво студија: Дипломске академске студије

Назив предмета: И232 - Нумеричка анализа

Наставник (Презиме, средње слово, име): Цветковић С. Александар

Наставник/сарадник за вежбе:  Милошевић Р. Мимица

Статус предмета: изборни

Број ЕСПБ: 7

Услов: нема

Циљ предмета

Упознавање са основним и новим техникама нумеричке анализе у решавању приблема диференци-јалних и интегралних једанчина

Исход предмета

Овладавање фундаменталним појмовима и алгоритмима који се користе за приближно решавање дифе-енцијалних и интегралних једначина

Садржај предмета

Теоријска настава

Формуле за нумеричко диференцирање. Линеарне ДЈ са константним коефицијентима. Приближно решавање обичних ДЈ. Линеарни вишекорачни методи: Ojлеров метод. Општи линеарни више-корачни метод. Конвергенција. Избор стартних вредности. Анализа грешака. Нумеричка стабил-ност. Предиктор-коректор методи. Примена вишекорачних метода на решавање система ДЈ и ДЈ ви-шег реда. Методи Рунге-Кута: Класични методи Рунге-Кута. Анализа грешака. Нумеричка стабил-ност. Примена на решавање система ДЈ и ДЈ вишег реда. Нумеричко решавање граничних проблема: Диференцни методи за линеарне граничне проблеме. Редукција линеарног граничног проблема на Кошијев проблем - Метод погађања.  Сопствене вредности граничног проблема – диференцни метод и метод суперпозиције. Приближно решавање линеарних парцијалних ДЈ. Метод мрежа. Апрокси-мација диференцног оператора. Апроксимација граничних услова. Проблем стабилности диференц-них шема. Диференцне шеме за једначине елиптичког, хиперболичког и параболичког типа. Приб-лижно решавање интегралних једначина. Линеарне интегралне једначине. Метод сукцесивних апроксимација. Метод итерираних језгара. Резолвента. Примена квадратурних формула. Фредхолм-ова интегрална једначина са дегенерисаним језгром. Метод замене језгра интегралне једначине деге-нерисаним језгром развој у степени и Фуријеов ред, интерполациони метод. Пројекционо-вари-јациони методи. Варијациони приступ у решавању операторских једначина. Ритзов метод. Примене Ритзовог метода на контурне проблеме код обичних и парцијалних диференцијалних једначина. Пројекциони методи - метод момената и метод колокације.

Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад

На вежбама се раде примери у складу са градивом обрађеним на предавањима.

Литература

  1. Г. Миловановић, Нумеричка анализа III део, Научна књига, Београд 1988.
  2. Љ. Петковић, С. Тричковић, П. Рајковић, Збирка задатака из нумеричке математике, Универзитет у Нишу, Машински факултет, 1997.

Број часова  активне наставе

Остали часови

Предавања:

3

Вежбе:

2

Други облици наставе:

0

Студијски истраживачки рад:

0

Методе извођења наставе

Фронтална, групна, интерактивна

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена

Завршни испит

поена

домаћи задаци

15

писмени испит

 

колоквијум-и

45

усмени испит

40

семинар-и

 

..........