Табела 5.1 Спецификација предмета на студијском програму докторских студија
Назив предмета: И372 - Објектно-орјентисана анализа и дизајн |
|||||
Наставник или наставници (презиме, средње слово име): Тасић Б. Милан |
|||||
Статус предмета: изборни |
|||||
Број ЕСПБ: 12 |
|||||
Услов: нема |
|||||
Циљ предмета Стицање теоријских и практичних знања која су везана за концепте, техника и метода објектно оријентисане анализе и дизајна. У оквиру предмета студенти користе UML за објектно оријентисано моделирање. |
|||||
Исход предмета Студенти ће бити оспособљени за коришћење разних техника и метода објектно оријентисане анализе и дизајна у научним истраживањима. |
|||||
Садржај предмета Основни концепти објектне оријентације: објекти, класе (конкретне, изведене, апстрактне), енкапсулација, насљеђивање, полиморфизам, агрегација. Развој софтверског процеса. Модели, нотације и технике за описивање система.Увод у фундаменталне концепте UML. Објектно оријентисано моделирање кориштењем UML-а. UML принципи и увод у UML дијаграме. UML дијаграми за анализу, дизајн и имплементацију. Дијаграми случајева коришћења, дијаграм класа, дијаграм објеката, дијаграми интеракције (дијаграм секвенце и сарадње), дијаграм активности и дијаграм стања, имплементацијски дијаграми (дијаграми компоненти, дијаграми распоређивања) и остали везани дијаграми. Мапирање UML модела на имплементацијски ниво објектно оријентисаних језика (Java, C++). |
|||||
Препоручена литература 1. Grady Booch,Robert A. Maksimchuk, Michael W. Engle,Bobbi J. Young, Ph.D.Jim Conallen, Kelli A. Houston, Object-OrientedAnalysis and Design with Application,Third Edition, Addison Wesley, 2007. 2. Brett D. McLaughlin, Gary Pollice, and David West, Head First Object-Oriented Analysis and Design,O’Reilly, 2007. 3. Peretz Shoval, Functional And Object Oriented Analysis And Design - An Integrated Methodolog, Idea Group Inc, 2007. |
|||||
Број часова активне наставе |
Предавања: 4 |
Студијски истраживачки рад: |
|||
Методе извођења наставе На предавањима се користе класичне методе наставе уз коришћење видео пројектора и интеракцију са студентима. Знање студената се тестира преко израде домаћих задатака и колоквијума. На завршном усменом испиту се проверава свеобухватно разумевање изложеног градива. |
|||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
|||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
||
активност у току предавања |
10 |
писмени испит |
15 |
||
практична настава |
10 |
усмени испт |
25 |
||
колоквијум-и |
20 (2×10) |
.......... |
|
||
семинар-и |
20 (2×10) |
|
|
||
|
|||||
|
|||||