Табела 5.2 Спецификација предмета
Студијски програм/студијски програми : Математика, Информатика |
|||||||
Врста и ниво студија: Основне академске студије |
|||||||
Назив предмета: И111, M110 - Дискретне структуре |
|||||||
Наставник (Презиме, средње слово, име): Ћирић М. Душан |
|||||||
Статус предмета: обавезан |
|||||||
Број ЕСПБ: 7 |
|||||||
Услов: нема |
|||||||
Циљ предмета Упознавање са основним концептима исказне и предикатске логике, основним техникама доказива-ња математичких тврђења, основним дискретним структурама - скуповим, релацијама, функцијама, графовима, низовима, матрицама итд, и основним техникама нумерисања и пребројавања објеката. |
|||||||
Исход предмета Студенти треба да науче да користе логички исправне форме закључивања, избегну опште грешке у закључивању, да користе основне технике доказивања, да раде са симболичким изразима као са кон-кретним објектима, да раде са скуповима, релацијама, функцијама, графовима и другим дискретним структурама, да овладају основним техникама пребројавања, да усвоје алгоритамски начин размиш-љања, и да науче да практично примене основне концепте и резултате дискретне математике. |
|||||||
Садржај предмета Исказна логика: искази, логички везници, исказне формуле, логичка еквивалентност, таутологије и контрадикције, логичка аргументација, правила закључивања, грешке у закључивању. Предикатска логика: предикати, квантификатори, логичка аргументација са квантификаторима. Технике дока-зивања: методе доказивања, директни и индиректни докази, грешке у доказивању, стратегије дока-зивања, резоновање унапред и уназад, математичка индукција, рекурзивне дефиниције, структурна индукција. Скупови: задавање скупова, једнакост и инклузија, скуповне операције, уређене n-торке, Декартов производ. Релације: задавање релација, графови, операције са релацијама, релације екви-валенције, партиције скупа, уређени скупови. Функције: кореспонденције и функције, бијекције, инверзна функција, операције, низови и матрице. Кардинали и пребројавање: кардиналност скупа, коначни и бесконачни скупови, пребројиви и непребројиви скупови, принципи пребројавања, уређе-ни и неуређени избори елемената, пермутације, принцип укључења-искључења. |
|||||||
Литература 1. S. S. Epp, Discrete Mathematics with Applications, Thomson - Brooks/Cole, 2004. 2. K. H. Rosen, Discrete Mathematics and Its Applications, Mc Graw Hill, 2003. 3. James A. Anderson, Diskretna matematika sa kombinatorikom, Računarski fakultet, Beograd, i CET, Beograd, 2005. 4. Branimir Šešelja i Andreja Tepavčević, Algebra I, Univerzitet u Novom Sadu, Prirodno-matematički fakultet, Novi Sad, 2000. |
|||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
||||||
Предавања: 2 |
Вежбе: 2 |
Други облици наставе: |
Студијски истраживачки рад: |
||||
Методе извођења наставе На предавањима се користе класичне методе наставе уз коришћење видео пројектора и интеракцију са студентима. На вежбама се практично реализују изложени принципи и анализирају типични про-блеми и њихова решења. Знање студената се тестира преко домаћих задатака и колоквијума, где се путем решавања задатака утврђује како степен усвојених теоријских знања, тако и вештина њихове примене. На завршном усменом испиту се проверава свеобухватно разумевање изложеног градива. |
|||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
|||||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
||||
активност у току предавања |
5 |
писмени испит |
|
||||
домаћи задаци |
10 (5x2) |
усмени испт |
45 |
||||
колоквијум-и |
40 (2x20) |
.......... |
|
||||
семинар-и |
|
|
|
||||