Табела 5.2 Спецификација предмета
Студијски програм/студијски програми : Информатика |
||||||
Врста и ниво студија: Основне академске |
||||||
Назив предмета: И122 - Дискретне структуре 2 |
||||||
Наставник (Презиме, средње слово, име): Стевановић П. Драган |
||||||
Статус предмета: обавезан |
||||||
Број ЕСПБ: 7 |
||||||
Услов: Дискретне структуре |
||||||
Циљ предмета Упознавање са методима пребројавања, релацијама и графовима. |
||||||
Исход предмета На крају курса студент треба да овлада основним концептима комбинаторике, теорије графова и дискретне вероватноће, да буде оспособљен да у решавању разних конкретних проблема употреби идеје и резултате из ових области, а посебно да употреби разне технике пребројавања, комбина-торне и графовске алгоритме. |
||||||
Садржај предмета Теоријска настава Принципи пребројавања, уређени избори елемената, пермутације, неуређени избори елемената, биномни коефицијенти, генерисање пермутација и комбинација, принцип укључења-искључења и примене, рекурентне релације, решавање рекурентних релација, подели-и-покори алгоритми, функције генератрисе, партиције природних бројева, Каталанови бројеви, графови, представљање графова, изоморфизам, повезаност, бипартитни графови, Ојлерови и Хамилтонови графови, бојење графова, стабла и њихове примене, број разапињућих стабала, минимална разапињућа стабла, дискретна вероватноћа, теорија вероватноће, очекивана вредност и варијанса. Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад Прати теоријску наставу кроз решавање теоријских задатака и упознавање са рачунарским програмима из ове области (newGRAPH). |
||||||
Литература 1. Kenneth Rosen, Discrete Mathematics with its Applications, McGraw Hill, 2003. 2. Д.Стевановић, М.Ћирић, С.Симић, В.Балтић, Дискретна математика—Основи комбинаторике и теорије графова, Друштво математичара Србије, Београд, 2007. |
||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
|||||
Предавања: 2 |
Вежбе: 2 |
Други облици наставе: |
Студијски истраживачки рад:
|
|||
Методе извођења наставе На предавањима се користе класичне методе наставе уз коришћење видео пројектора и интеракцију са студентима. На вежбама се практично реализују изложени принципи и анализирају типични про-блеми и њихова решења. Знање студената се тестира преко семинарских радова, и завршног пис-меног и усменог испита, где се проверава како степен усвојених теоријских знања и свеобухватно разумевање изложеног градива, тако и вештина њихове примене. |
||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
||||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
|||
активност у току предавања |
5 |
писмени испит |
35 |
|||
практична настава |
5 |
усмени испт |
35 |
|||
колоквијум-и |
|
.......... |
|
|||
семинар-и |
20 |
|
|
|||
|
||||||
|
||||||