Табела 5.2 Спецификација предмета
Студијски програм/студијски програми : Информатика |
|||||||
Врста и ниво студија: Основне академске студије |
|||||||
Назив предмета: И144 - Електронско издаваштво |
|||||||
Наставник (Презиме, средње слово, име): Игњатовић М. Јелена |
|||||||
Статус предмета: изборни |
|||||||
Број ЕСПБ: 7 |
|||||||
Услов: нема |
|||||||
Циљ предмета Упознавање са основним принципима обраде текста, са техникама и програмима за припрему штампаних и електронских публикација, посебно за припрему научних и техничких публикација, израду мултимедијалних екранских презентација и електронских квизова. |
|||||||
Исход предмета На крају курса студент треба да овлада основним техникама за обраду текста и научи да самостално решава практичне задатке везане за припрему научних и техничких публикација, мултимедијалних екранских презентација и електронских квизова. |
|||||||
Садржај предмета Стоно издаваштво, штампане и електронске публикације, web-публикације, основе дигиталне типографије, дигитална графика и боје, припрема публикација, програми за обраду текста, припрема научних и техничких публикација, TeX, LaTeX, означавање документа – markup, структурни и презентациони markup, језици за означавање, SGML, XML, DTD – Document Type Definition, хипер-текст, хипермедија, HTML, LaTeX и HTML, LaTeX и XML, MathML, рачунарска штампа, језици за опис страна, PCL, PostScript, PDF, Pdfmark, LaTeX и PostScript, LaTeX и PDF, програми за стоно издаваштво, израда екранских презентација, дизајн презентација, презентациони софтвер, PDF презентације, електронски квизови, дигиталне библиотеке. |
|||||||
Литература 1. З. Стојаковић и М. Стојаковић, Водич за LaTeX, Нови Сад, Stylos и Природно-математички факултет, 1996. 2. М. Goosens, F. Mittelbach and A. Samarin, The LaTeX Companion, Addison-Wesley, 2003. 3. М. Goosens, S. Rahtz and F. Mittelbach, The LaTeX Graphics Companion, Addison-Wesley, 2003. 4. М. Goosens and S. Rahtz, The LaTeX Web Companion, Addison-Wesley, 2003. 5. Thomas Merz, Web Publishing with Acrobat/PDF, Springer-Verlag, Berlin-Heidelberg, 1998. 6. М. Тасић и М. Ћирић, Основе информатике, Универзитет у Нишу, Технолошки факултет, Лесковац, 2005. |
|||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
||||||
Предавања: 2 |
Вежбе: 0 |
Други облици наставе: 2 |
Студијски истраживачки рад: |
||||
Методе извођења наставе На предавањима се користе класичне методе наставе уз коришћење пројектора и интеракцију са студентима. Током практичне наставе, која се обавља на рачунарима, студенти самостално приме-њују стечена знања, у складу са пређеним градивом. Знање студената се тестира кроз домаће задатке и колоквијуме. На усменом делу испита студент треба да покаже да је овладао основним принципима и техникама за припрему штампаних и електронских публикација. |
|||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
|||||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
||||
активност у току предавања |
5 |
писмени испит |
|
||||
домаћи задаци |
10 (5x2) |
усмени испт |
45 |
||||
колоквијум-и |
40 (2x20) |
|
|
||||
семинар-и |
|
|
|
||||