Табела 5.2 Спецификација предмета
Студијски програм/студијски програми : Информатика |
|||||||
Врста и ниво студија: Основне академске студије |
|||||||
Назив предмета: И161 - Увод у софтверско инжењерство |
|||||||
Наставник (Презиме, средње слово, име): Ђорђевић Р. Ђорђе |
|||||||
Статус предмета: обавезан |
|||||||
Број ЕСПБ: 7 |
|||||||
Услов: нема |
|||||||
Циљ предмета Упознавање са софтверским инжењерством, применом теорије, знања и праксе за ефикасно прављење софтверскох система који задовољавају захтеве корисника. |
|||||||
Исход предмета Студенти који положе испит имају основна знања која ће их припремити за савладавање предмета из области програмирања, архитектуре и развоја и тестирања софтвера. |
|||||||
Садржај предмета Принципи софтверског инжењерства: Прикупљање и анализа захтева. Дизајн, конструкција, тестирање и одржавање. Моделовање софтвера и увод у УМЛ: Основни елементи УМЛ-а, дијаграми, развој уз УМЛ. Моделовање структуре и моделовање понашања софтвера. Објектно оријентисана анализа коришћењем УМЛ-а. Анализа, архитектура и дизајн једноставних класа. Пројектни обрасци: Увод у пројектне обрасце, њихов значај и применљивост. Упознавање са основним обрасцима. Корисничке функције и дизајн оријентисан ка кориснику. Клијент - сервер: Увод у клијент – сервер архитектуре, као и клијент – сервер системе коришћењем УМЛ-а, са нагласком на дијаграме класа и дијаграме стања. Дизајн софтвера: Општи принципи дизајна: декомпозиција, спајање, кохезија, поновно коришћење, портабилност, флексибилност. Евалуација дизајна. Увод у тестирање софтвера и управљање софтверским пројектом. Имплементација. Имплементирање дизајна коришћењем одговарајућих структура података, окружења и АПИ-ја. Анализа, дизајн и програмирање једноставнијих апликација. Примена технологије за имплементацију интерфејса са корисником. |
|||||||
Литература 1. Shari Lawrence Pfleeger, Joanne M. Atlee, Софтверско инжењерство, теорија и пракса, ЦЕТ, 2006. 2. E. Gamma, R. Helm, R. Johnston and J. Vlissides: Готова решења - Елементи објектно оријентисаног дизајна, Addison Wesley, ЦЕТ, 2002. 3. Драган Милићев: Објектно оријентисано моделовање на језику УМЛ, Микро књига, 2001. |
|||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
||||||
Предавања: 2 |
Вежбе: 1 |
Други облици наставе: 1 |
Студијски истраживачки рад:
|
||||
Методе извођења наставе Предавања са темама наведеним у садржају, вежбе у класичном облику, вежбе на рачунару. Студенти ће добијати задатке које ће решавати код куће. |
|||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
|||||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
||||
активност у току предавања |
5 |
писмени испит |
25 |
||||
практична настава |
|
усмени испт |
30 |
||||
колоквијум-и |
30 |
.......... |
|
||||
домаћи задаци |
10 |
|
|
||||
|
|||||||
|
|||||||