Табела 5.2 Спецификација предмета
Студијски програм/студијски програми : Математика, Информатика |
|||||||
Врста и ниво студија: Дипломске академске студије |
|||||||
Назив предмета: О02 - Психологија |
|||||||
Наставник (Презиме, средње слово, име): Тодоровић A. Јелисавета |
|||||||
Статус предмета: изборни |
|||||||
Број ЕСПБ: 5 |
|||||||
Услов: није предвиђен |
|||||||
Циљ предмета Кроз курс студенти треба да упознају основе психологије као науке, тј шта чини специфичним њен предмет и метод; да упознају развој психологије као науке и какви су њени доприноси упознавању човека и његових психичких функција. Курс треба да омогући да студенти стекну основна знања о природи психолошких процеса, развојним карактеристикама деце и омладине, као и о улози породице и школе у развоју. Осим тога овај курс треба да развије сензибилитет за потребе деце која из различитих разлога не успевају да прате редовни наставни програм |
|||||||
Исход предмета Студенти треба да овладају основним теоријским знањима из предмета. Да покажу разумевање за повезаност психичког развоја деце и омладине са непосредним окружењем у породици и школи. Да самостално прикупе податке, анализирају и презентују резултате своје анлизе у форми семинарског рада |
|||||||
Садржај предмета Теоријска настава Психологија као научна дисципина.Оснивање психологије као науке, одређење предмета и метода психологије. Прве психолошке школе и правци. Основне психичке појаве – психички процеси, особине и стања. Појам осећаја и опажаја, опажање особа и емоција. Учење, основни облици учења и психолошки услови успешног учења. Методе учења. Памћење и заборављање. Испитивање и оцењивање знања. Мишљење, развој, карактеристике различитих врста мишљења, елементи мисаоног тока. Интелектуалне способности, структура интелекта, рационална, емоционална и социјална интелигенција, мерење интелектуалних способности. Емоције. Мотивација, природа и врсте и хијерархија мотива. Сукоб мотива, фрустравције и конфликти и одбрамбени механизми. Социјализација и чиниоци социјализације личности. Личност и њене карактеристике (структура, динамика и развој). Социјално учење и чиниоци социјализације, улога породице, школе и вршњака на различитим узрастима. Функције породице и васпитање у породици. Функционална и дисфункционална породица и насиље у породици. Злостављање и занемаривање деце. Сарадња породице и школе. Развојне карактеристике и развојна одступања у детињству и младости. Критеријуми за разликовање нормалног и патолошког у детињству и младости, деца са специфичним развојним тешкоћама и инклузивни програми. Интелектуални, емоционални и морални развој у адолесценцији и адолесцентна криза. Формирање идентитета и значај самопоштовања и представе о себи. |
|||||||
Литература 1. Славољуб Радоњић, “Увод у психологију”,
3. Јелисавета Тодоровић , “ Васпитни стилови родитеља и самопоштовање адолесцената”. |
|||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови 0 |
||||||
Предавања: 3 |
Вежбе: 0 |
Други облици наставе: 0 |
Студијски истраживачки рад: 0 |
||||
Методе извођења наставе Настава се реализује кроз предавања и дискусије на предавањима |
|||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
|||||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
||||
активност на настав |
20 |
писмени испит |
50 |
||||
колоквијум-и |
|
усмени испт |
|
||||
семинар-и |
30 |
|
|
||||