Табела 5.2 Спецификација  предмета

Студијски програм/студијски програми : Математика

Врста и ниво студија: Дипломске академске студије

Назив предмета: Методика наставе математике

Наставник (Презиме, средње слово, име): Илић М. Снежана

Наставник/сарадник за вежбе: Милосављевић С. Милош

Статус предмета: изборни

Број ЕСПБ: 7.5

Услов:

Циљ предмета

Упознавање са основним и напредним појмовима методике наставе математике

Исход предмета

Овладавање фундаменталним појмовима методике наставе математике, научним методама, организације наставе и извођења наставе

Садржај предмета

Теоријска настава

О методици и математици: Предмет МНМ. Методологија МНМ. Циљеви наставе математике. О развитку математике: Математика као наставни предмет. Реформе математичког образовања.  Научни методи у математици и настави: Научни методи. Посматрање и експеримент. Упоређивање. Анализа и синтеза. Уопштавање. Систематизација. Апстракција. Индукција. Дедукција. Аналогија. Принципи, методи и форме у настави математике: Наставни процес. Дидактички принципи. Наставни методи. Избор и комбинација наставних метода. Математички појмови и методика њиховог изучавања: Садржина и обим појма. Дефинисање појмова. Врсте дефиниција. Класификација појмова. Увођење математичких појмова. Усвајање математичких појмова. Типичне грешке у дефиницији. Математичка тврђења и методика њиховог изучавања: Тврђења. Искази. Исказне формуле. Исказне функције. Теореме и аксиоме. Потребан услов; довољан услов. Методика увођења и изучавања теорема. Методи расуђивања и извођења закључака: Врсте  расуђивања и закључивања. Закључивање по аналогији. Индукција - потпуна и непотпуна. Закључивања са сигурном тачношћу. Методи доказивања математичких тврђења:  Докази теорема.  Директни методи доказивања. Индиректни методи доказивања.  Математичка индукција. Методика доказивања теорема. Математички задаци:  Методи решавања задатака. Улога задатака у настави.  Организација наставе: Наставни час. Врсте наставних часова. Планирање наставе: годишње и тематско. Припрема наставника за наставни  час. Самостални и домаћи задаци ученика. Проверавање и оцењивање знања ученика. Наставна пракса будућег наставника: Циљеви и организација наставно-педагошке  праксе. Задаци студента у време праксе. Препоруке за припрему, спровођење и анализу наставног часа.

 

Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад

На вежбама се раде примери у складу са градивом обрађеним на предавањима.

Литература

 

Н. Целакоски, Дидактика на математиката, Нумерус, Скопје, 1993.

 

Број часова  активне наставе

Остали часови

Предавања:

45

Вежбе:

30

Други облици наставе:

0

Студијски истраживачки рад:

0

Методе извођења наставе

Фронтална, групна, интерактивна

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена

Завршни испит

поена

домаћи задаци

15

писмени испит

 

колоквијум-и

45

усмени испит

40

семинар-и

 

..........