Табела 5.2 Спецификација предмета
| 
   Студијски програм/студијски програми : Математика  | 
 |||||||
| 
   Врста и ниво студија: Дипломске академске студије  | 
 |||||||
| 
   Назив предмета: Методика наставе математике  | 
 |||||||
| 
   Наставник (Презиме, средње слово, име): Илић М. Снежана  | 
 |||||||
| 
   Наставник/сарадник за вежбе: Милосављевић С. Милош  | 
 |||||||
| 
   Статус предмета: изборни  | 
 |||||||
| 
   Број ЕСПБ: 7.5  | 
 |||||||
| 
   Услов:  | 
 |||||||
| 
   Циљ предмета Упознавање са основним и напредним појмовима методике наставе математике  | 
 |||||||
| 
   Исход предмета Овладавање фундаменталним појмовима методике наставе математике, научним методама, организације наставе и извођења наставе  | 
 |||||||
| 
   Садржај предмета Теоријска настава О методици и математици: Предмет МНМ. Методологија МНМ. Циљеви наставе математике. О развитку математике: Математика као наставни предмет. Реформе математичког образовања. Научни методи у математици и настави: Научни методи. Посматрање и експеримент. Упоређивање. Анализа и синтеза. Уопштавање. Систематизација. Апстракција. Индукција. Дедукција. Аналогија. Принципи, методи и форме у настави математике: Наставни процес. Дидактички принципи. Наставни методи. Избор и комбинација наставних метода. Математички појмови и методика њиховог изучавања: Садржина и обим појма. Дефинисање појмова. Врсте дефиниција. Класификација појмова. Увођење математичких појмова. Усвајање математичких појмова. Типичне грешке у дефиницији. Математичка тврђења и методика њиховог изучавања: Тврђења. Искази. Исказне формуле. Исказне функције. Теореме и аксиоме. Потребан услов; довољан услов. Методика увођења и изучавања теорема. Методи расуђивања и извођења закључака: Врсте расуђивања и закључивања. Закључивање по аналогији. Индукција - потпуна и непотпуна. Закључивања са сигурном тачношћу. Методи доказивања математичких тврђења: Докази теорема. Директни методи доказивања. Индиректни методи доказивања. Математичка индукција. Методика доказивања теорема. Математички задаци: Методи решавања задатака. Улога задатака у настави. Организација наставе: Наставни час. Врсте наставних часова. Планирање наставе: годишње и тематско. Припрема наставника за наставни час. Самостални и домаћи задаци ученика. Проверавање и оцењивање знања ученика. Наставна пракса будућег наставника: Циљеви и организација наставно-педагошке праксе. Задаци студента у време праксе. Препоруке за припрему, спровођење и анализу наставног часа.
 Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад На вежбама се раде примери у складу са градивом обрађеним на предавањима.  | 
 |||||||
| 
   Литература 
 Н. Целакоски, Дидактика на математиката, Нумерус, Скопје, 1993. 
  | 
 |||||||
| 
   Број часова активне наставе  | 
  
   Остали часови  | 
 ||||||
| 
   Предавања: 45  | 
  
   Вежбе: 30  | 
  
   Други облици наставе: 0  | 
  
   Студијски истраживачки рад: 0  | 
 ||||
| 
   Методе извођења наставе Фронтална, групна, интерактивна  | 
 |||||||
| 
   Оцена знања (максимални број поена 100)  | 
 |||||||
| 
   Предиспитне обавезе  | 
  
   поена  | 
  
   Завршни испит  | 
  
   поена  | 
 ||||
| 
   домаћи задаци  | 
  
   15  | 
  
   писмени испит  | 
  
   
  | 
 ||||
| 
   колоквијум-и  | 
  
   45  | 
  
   усмени испит  | 
  
   40  | 
 ||||
| 
   семинар-и  | 
  
   
  | 
  
   ..........  | 
  
   
  | 
 ||||