Табела 5.2 Спецификација предмета
Студијски програм/студијски програми : Математика |
|||||||
Врста и ниво студија: Дипломске академске студије |
|||||||
Назив предмета: Методика наставе математике |
|||||||
Наставник (Презиме, средње слово, име): Илић М. Снежана |
|||||||
Наставник/сарадник за вежбе: Милосављевић С. Милош |
|||||||
Статус предмета: изборни |
|||||||
Број ЕСПБ: 7.5 |
|||||||
Услов: |
|||||||
Циљ предмета Упознавање са основним и напредним појмовима методике наставе математике |
|||||||
Исход предмета Овладавање фундаменталним појмовима методике наставе математике, научним методама, организације наставе и извођења наставе |
|||||||
Садржај предмета Теоријска настава О методици и математици: Предмет МНМ. Методологија МНМ. Циљеви наставе математике. О развитку математике: Математика као наставни предмет. Реформе математичког образовања. Научни методи у математици и настави: Научни методи. Посматрање и експеримент. Упоређивање. Анализа и синтеза. Уопштавање. Систематизација. Апстракција. Индукција. Дедукција. Аналогија. Принципи, методи и форме у настави математике: Наставни процес. Дидактички принципи. Наставни методи. Избор и комбинација наставних метода. Математички појмови и методика њиховог изучавања: Садржина и обим појма. Дефинисање појмова. Врсте дефиниција. Класификација појмова. Увођење математичких појмова. Усвајање математичких појмова. Типичне грешке у дефиницији. Математичка тврђења и методика њиховог изучавања: Тврђења. Искази. Исказне формуле. Исказне функције. Теореме и аксиоме. Потребан услов; довољан услов. Методика увођења и изучавања теорема. Методи расуђивања и извођења закључака: Врсте расуђивања и закључивања. Закључивање по аналогији. Индукција - потпуна и непотпуна. Закључивања са сигурном тачношћу. Методи доказивања математичких тврђења: Докази теорема. Директни методи доказивања. Индиректни методи доказивања. Математичка индукција. Методика доказивања теорема. Математички задаци: Методи решавања задатака. Улога задатака у настави. Организација наставе: Наставни час. Врсте наставних часова. Планирање наставе: годишње и тематско. Припрема наставника за наставни час. Самостални и домаћи задаци ученика. Проверавање и оцењивање знања ученика. Наставна пракса будућег наставника: Циљеви и организација наставно-педагошке праксе. Задаци студента у време праксе. Препоруке за припрему, спровођење и анализу наставног часа.
Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад На вежбама се раде примери у складу са градивом обрађеним на предавањима. |
|||||||
Литература
Н. Целакоски, Дидактика на математиката, Нумерус, Скопје, 1993.
|
|||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
||||||
Предавања: 45 |
Вежбе: 30 |
Други облици наставе: 0 |
Студијски истраживачки рад: 0 |
||||
Методе извођења наставе Фронтална, групна, интерактивна |
|||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
|||||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
||||
домаћи задаци |
15 |
писмени испит |
|
||||
колоквијум-и |
45 |
усмени испит |
40 |
||||
семинар-и |
|
.......... |
|
||||