Назив предмета:     Кардиналне инваријанте у топологији

Наставник (презиме, средње слово, име):     Кочинац Д. Љубиша

Статус предмета:     изборни

Број ЕСПБ:     12

Услов:     није предвиђен

Циљ предмета

Оваладавање теоријом кардиналних инваријаната на разним класама простора.

Исход предмета

Студент је оспособљен да доказује основне теореме о вези између кардиналних инваријаната, теореме о моћи простора, и успешно  примењује знања на специјалне класе простора.

Садржај предмета

 

1.       Увод

1.1.            Кардинални и ординални бројеви

1.2.            Аритметика кардиналних бројева

1.3.            Рачун партиције

1.4.            Елементарни подмодели

1.5.            Дефиниције кардиналних инваријаната

2.       Релације између кардиналних функција

2.1.            Основне неједнакости

2.2.            Неке теореме о оцени моћи простора; разни методи доказивања

2.3.            Класичне теореме о оцени моћи простора

2.4.            Теорема Хајнал-Јухаса и теорема Архангељског

3.       Кардиналне иинваријанте на специјалним класама простора

3.1.            Кардиналне функције на компакима и диадским компактима

3.2.            Број компактних подскупова простора

3.3.            Кардиналне функције на уређеним просторима

3.4.            Кардиналне инваријанте и тополошке групе

3.5.            Кардиналне инваријанте на тополошким прстенима и пољима

4.       Тополошке конструкције и кардиналне инваријанте

4.1.            Кардиналне функције на тополошким производима

4.2.            Кардиналне инваријанте на унијама ланаца

4.3.            Простори функција и кардиналне инваријанте

4.4.            Кардиналне инваријанте на хиперпросторима

 

Препоручена литература

1.      I. Јuhasz, Cardinal Functions in Topology – ten years later, Mathematisch Centrum, Amsterdam, 1980.

2.    R. Hodel, Cardinal Functions I, In: Handbook of Set-theoretic Topology, North-Holland, Amsterdam, 1984, 1-61.

Број часова  активне наставе:

Предавања: 60

Студијски истраживачки рад:

Методе извођења наставе

Фронтална, индивидуална, интерактивна

Оцена  знања

Предиспитне обавезе: 

Студент је у обавези да уради 3 домаћа задатка, сваки потпуно урађени домаћи задатак доноси студенту 10 поена.

Начин и процедура полагања испита: 

Испит се полаже усмено. Максималан број поена на усменом испиту је 70.