Назив предмета: Методологија научно истраживачког рада |
||
Наставник (презиме, средње слово, име): Бoгдaновић Стојан |
||
Статус предмета: изборни |
||
Број ЕСПБ: 2 |
||
Услов: није предвиђен |
||
Циљ предмета Овладавање техникама и методама научног рада, оспособљавање за самосталну организацију и приказ научног рада. |
||
Исход предмета Студент је оспособљен да самостално прати технике доказивања. Усваја научни језик и принципе, самостално приказује научне резултате и организује научне радове. |
||
Садржај предмета
Карактеристике научног знања. Научне теорије. Индуктивно и дедуктивно расуђивање. Научно истраживање. Апстракција, дедукција и конкретизација.
Карактеристике научног језика. Математички језик. Математичка симболика. Значај математичке симболике. Избор ознака. Писање научних текстова.
Историја дедуктивног метода. Дедуктивне теорије. Принципи изградње дедуктивних теорија. Термини дедуктивне теорије. Садржајне, формализоване и формалне теорије. Аксиоме дедуктивне теорије. Модел теорије. Теорема дедукције. Априорне и емпиријске дедуктивне теорије.
Провера научних теорија. Хипотетичко-дедуктивни карактер науке. Сазнајне методе. Аналогија.
Правила закљичивања. Исправна и неисправна аргументација. Доказивање и оповргивање. Правила закључивања. Генерализација и специјализација. Грешке у закључивању. Методи и стратегије доказивања. Директни и индиректни докази. Математичка индукција. Математичке дефиниције. Рекурзивне дефиниције.
|
||
Препоручена литература
|
||
Број часова активне наставе: |
Предавања: 30 |
Студијски истраживачки рад: |
Методе извођења наставе Фронтална, индивидуална, интерактивна |
||
Оцена знања Предиспитне обавезе: Студент је у обавези да уради 4 домаћа задатка, сваки потпуно урађени домаћи задатак доноси студенту 10 поена. Начин и процедура полагања испита: Испит се полаже усмено. Максималан број поена на усменом испиту је 60. |