Назив предмета:    Теорија осцилаторности функционалних диференцијалних једначина

Наставник (презиме, средње слово име):    Манојловић В. Јелена

Статус предмета:  изборни

Број ЕСПБ:   12

Услов:  није предвиђен

Циљ предмета

Упознавање студента са основним и савременим резултатима из теорије осцилаторности различитих типова функционалних диференцијалних једначина.

Исход предмета

Студент је овладао основним појмовима и техникама доказа критеријума осцилаторности  нелинеарних функционалних диференцијалних једначина другог и вишег реда, као и техникама доказа компаративних теорема.

Садржај предмета

 

  • Теорија осцилаторности диференцијалних једначина са кашњењем другог реда
  • Теорија осцилаторности диференцијалних једначина са кашњењем вишег реда
  • Теорија упоређења функционалних диференцијалних једначина
  • Теорија осцилаторности нехомогених сублинеарних и суперлинеарних функционалних диференцијалних једначина
  • Теорија осцилаторности пертурбованих функционалних  диференцијалних једначина
  • Теорија упоређења неутралних и ненеутралних функционалних  диференцијалних једначина
  • Теорија осцилаторности система функционалних  диференцијалних једначина вишег реда

 

Препоручена литература

 

1.      R.P. Agarwal, S.R. Grace, D. O'Regan, Oscillation Theory for Difference and Functional Differential EquationsKluwer Academic Publisher, 2000.

2.      R.P. Agarwal, M. Bohner, W.T. Li, Nonoscillation and Oscillation: Theory for Functional Differential equations, Pure and Applied Mathematics – A program of Monographs, Textbooks and Lecture Notes, Marcel Dekker, 2004.

3.      R.P. Agarwal, S.R. Grace, D. O'Regan, Oscillation Theory for Second Order Dynamic EquationsSeries in Mathematical Analysis and Applications, Taylor & Francis, 2003.

 

Број часова  активне наставе:

Предавања: 60

Студијски истраживачки рад:

Методе извођења наставе

Фронтална, индивидуална, интерактивна

Оцена  знања

Предиспитне обавезе: 

Студент је у обавези да уради 5 домаћих задатака, сваки потпуно урађени домаћи задатак доноси студенту 6 поена.

Начин и процедура полагања испита: 

Испит се полаже усмено. Максималан број поена на усменом испиту је 70.