Студијски програм/студијски програми: Математика |
|||||||
Врста и ниво студија Основне академске студије |
|||||||
Назив предмета: Увод у нумеричку анализу |
|||||||
Наставник (Презиме, средње слово, име): Цветковић Илић С. Драгана |
|||||||
Наставник/ сарадник за вежбе: Милошевић Р. Мимица |
|||||||
Статус предмета: обавезни |
|||||||
Број ЕСПБ: 7 |
|||||||
Услов: није предвиђен |
|||||||
Циљ предмета Овладавање основим методама нумеричке анализе. |
|||||||
Исход предмета
|
|||||||
Садржај предмета Теоријска настава Рекурзивна израчунавања и сумирање: Диференцне једначине. Двочлане и трочлане рекурентне релације. Верижни разломци. Асимптотски развој. Општа теорија итеративних процеса: Банахов став о непокретној тачки. Итеративни процеси за решавање једначина. Ред конвергенције и опште карактеристике процеса. Аиткенов д2-метод. Општи методи за убрзавање конвергенције итеративних процеса. Нелинеарне једначине и системи: Њутнов метод. Метод половљења интервала. Конструкција метода вишег реда. Метод Њутн-Канторовича за системе нелинеарних једначина. Градијентни методи. Решавање алгебарских једначина. Локализација нула. Бернулијев метод. Нумерички методи у линеарној алгебри: Норме вектора и матрица. Конвергенција матричних низова и редова. Директни методи за решавање система линеарних једначина. Гаусс-ов метод. Итеративни процеси у линеарној алгебри. Формирање итеративних процеса. Метод просте итерације и Гаусс-Саидел-ов метод. Проблем сопствених вредности: Локализација сопствених вредности. Методи за одређивање карактеристичног полинома. Методи за доминантне и субдоминантне сопствене вредности. Јакобијев метод. Интерполација функција: Чебишевљеви системи. Лагранжеова интерполација. Оцена грешке. Њутнова интерполација са подељеним разликама. Рачун коначних разлика. Њутнове интерполационе формуле. Интерполационе формуле са централним разликама. Хермитова интерполација. Нумеричко диференцирање и увод у нумеричку интеграцију: Формуле за нумеричко диференцирање. Квадратурне формуле интерполационог типа. Класе формула и степен тачности. Њутн-Котесове формуле. Уопштене квадратурне формуле. Практична настава:Вежбе,Обрађују се примери у складу са теоријском наставом. |
|||||||
Литература
|
|||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови 0 |
||||||
Предавања: 30 |
Вежбе: 30 |
Други облици наставе: 0 |
Студијски истраживачки рад: 0 |
||||
Методе извођења наставе Фронтална, групна, интерактивна |
|||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
|||||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
||||
домаћи задаци |
10 |
писмени испит |
15 |
||||
колоквијум-и |
60 |
усмени испит |
15 |
||||
семинар-и |
|
|
|
||||