Студијски програм/студијски програми: Математика |
|||||||
Врста и ниво студија: Основне академске студије |
|||||||
Назив предмета: Увод у диференцијалне једначине |
|||||||
Наставник (Презиме, средње слово, име): Манојловић В. Јелена |
|||||||
Наставник/ сарадник за вежбе: Дондић М. Исаило |
|||||||
Статус предмета: обавезни |
|||||||
Број ЕСПБ: 7.5 |
|||||||
Услов: није предвиђен |
|||||||
Циљ предмета Упознавање са основним методама теорије диференцијалних једначина. |
|||||||
Исход предмета Овладавање фундаменталним појмовима диференцијалних једначина, специјално теоријом диференцијалних једначина првог реда, диференцијалних једначина вишег реда, система диференцијалних једначина, нумеричких метода. |
|||||||
Садржај предмета Теоријска настава · Диференцијалне једначине првог реда. Основни појмови и дефиниције; Интеграл диференцијалне једначине; Геометријска интерпретација решења; Интеграбилне диференцијалне једначине у нормалном облику; Пеанова теорема; Егзистенција и јединственост решења – Пикарова теорема; Диференцијалне једначине у имплицитном облику; Сингуларно решење; Интеграбилне диференцијалне једначине у имплицитном облику· Диференцијалне једначине вишег реда. Егзистенција и јединственост решења; Неки интеграбилни типови; Фундаментални систем решења линеарних диференцијалних једначина; Линеарне диференцијалне једначине са констаним коефицијентима; Снижавање реда линеарних диференцијалних једначина; Нехомогена линеарна диференцијална једначина; Линеарна диференцијална једначина другог реда.· Увод у системе диференцијалних једначина. Основни појмови и дефиниције; Медот елиминације – свођење система диференцијалних једначина на ДЈ вишег реда; Линеарни систем диференцијалних једначина са константим коефицијентима – Ојлеров метод.· Елементи аналитичке теорије диференцијалних једначина. Решење диференцијалних једначина у облику аналитичке функције; Регуларно-сингуларне тачке. Нумеричке методе . Ојлеров метод; Методи Рунге-Кута; Примена на системе диференцијалних једначина и диференцијалне једначине вишег реда.
Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад Обрађују се примери у складу са теоријском наставом. |
|||||||
Литература 1. Светлана Јанковић, “ДИФЕРЕНЦИЈАЛНЕ ЈЕДНАЧИНЕ”, Ниш 2004. 2. Светлана Јанковић, Јулка Кнежевић-Мiљановић, “ДИФЕРЕНЦИЈАЛНЕ ЈЕДНАЧИНЕ – Задаци са елементима теорије”, Универзитет у Београду, 1999. |
|||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови 0 |
||||||
Предавања: 45 |
Вежбе: 45 |
Други облици наставе: 0 |
Студијски истраживачки рад: 0
|
||||
Методе извођења наставе Фронтална, групна, интерактивна |
|||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
|||||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
||||
домаћи задаци |
15 |
писмени испит |
|
||||
колоквијум-и |
45 |
усмени испит |
40 |
||||
семинар-и |
|
|
|
||||