Универзитет у Нишу, Природно-математички факултет
   Документација за акредитацију студијских програма

Департман за математику

Основне академске студије

СТАНДАРД 6 : КВАЛИТЕТ, САВРЕМЕНОСТ И МЕЂУНАРОДНА УСАГЛАШЕНОСТ СТУДИЈСКОГ ПРОГРАМА

Студијски програм је усклађен са савременим светским токовима и стањем струке, науке и уметности у одговарајућем образовно-научном, односно уметничко-образовном пољу и упоредив је са сличним програмима на иностраним високошколским установама, а посебно у оквиру европског образовног простора.

Студијски програм основних академских студија Математика траје 3 године, односно стечена диплома вреди 180 ЕСПБ бодова. Тиме је дужина трајања студија усаглашена са већином земаља Европске уније. Понуђени  обавезни предмети у потпуности представљају стандард у већини земаља за основне студије математике. Изборни предмети су одабрани према: програму математике у основним и средњим школама, применама у финансијама, продубљивању појединих научних области, као и проширивању укупне образовне културе студената. Студијски програм основних академских студија Математика је у великој мери усаглашен са ак

редитованим иностраним студијским програмима из Математике на Универзитету у Загребу, Универзитету у Софији и Jacobs Универзитету у Бремену. Студијски програм основних академских студија Математика и студијски програм на Универзитету у Загребу су слични по садржају и имају око двадесетак предмета идентичних или сличних по садржају, што чини око 65% поклапања. Студијски програм је значајно усаглашен и са студијским програмом на Универзитету у Софији. Више од десет предмета имају идентичан или сличан садржај и то чини око 60% поклапања између ова два студијска програма. Иако студијски програм на Jacobs Универзитету има мање предмета од претходна два акредитована инострана студијска програма, усаглашеност студијског програма Математика са овим студијским програмом је око 50%.

Прилози за стандард 6:

Прилог 6.1, 6.2, 6. 3. Документација о најмање три акредитована инострана програма, са којим је програм усклађен:

6.1.Prirodnoslovno-matematički fakultet Univerziteta u Zagrebu (Хрватска) (https://www.math.pmf.unizg.hr/hr/preddiplomski-sveučilišni-studij-matematika)
6.2.University of Sofia, Faculty of Mathematics and Informatics   (Бугарска) (https://www.fmi.uni-sofia.bg/en/mathematics-0)
6.3.Mathematical Sciences at Jacobs University (http://math.jacobs-university.de/undergraduate)
Прилог 6.4. Pdf документ курикулума акредитованих иностраних студијских програма са којима је студијски програм усклађен (листа предмета).