ТАБЕЛЕ У ДОКУМЕНТАЦИЈИ ЗА АКРЕДИТАЦИЈУ СТУДИЈСКОГ ПРОГРАМА ПРВОГ И ДРУГОГ НИВОА ВИСОКОГ ОБРАЗОВАЊА
Стандард 1. Структура студијског програма
Након завршених основних академских студија, студенти стичу право на упис дипломских академских студија. Ове студије трају две године (четири семестра) у оквиру којих студенти остварују 120 ESPB бодова (по 30 у сваком семестру). На дипломске академске студије право уписа имају студенти који су завршили основне академске студије географије на било ком сродном факултету у земљи (остварили 180 ESPB бодова). После завршеног овог студијског програма, студенти добијају звање ДИПЛОМИРАНИ ГЕОГРАФ-МАСТЕР.
Студијски програм се састоји од једносеместралних обавезних и изборних предмета за које је предвиђено 21 и 22 часа активне наставе недељно. Сваки предмет је вреднован одређеним бројем ESPB бодова. На почетку сваког семестра студенти се опредељују за предвиђени број изборних предмета.
У току трајања трећег семестра, студенти могу да изаберу и пријаве тему за завршни рад а сама израда и одбрана завршног рада ближе је одређена Статутом факултета.
Студијски програм се завршава студијским истраживачким радом и одбраном завршног рада који су вредновани са укупно 14 ESPB бодова.
Стандард 2. Сврха студијског програма
Сврха овог студијског програма је оспособљавање студената за рад у образовно-наставном процесу наставе географије у основним и средњим школама. Студијски програм је тако конципиран да студентима пружа и опште и ускостручно образовање и у потпуности их оспособљава за рад у школама. Уз то, програм је примерен новим трендовима у развоју географске мисли, постављен на принципима «нове географије», сагледава и утиче на решавање савремених проблема данашњег света и наше земље у њему (глобализација, урбанизација, водопривреда, заштита животне средине итд). Сматрамо да ће наши студенти, по завршетку студија, бити корисни овом друштву и да ће својим знањем и стручношћу унапредити географију и проширити географске хоризонте будућим нараштајима.
Могућност избора предмета различитих области географије даје студентима могућност да решавају сложеније проблеме који захтевају интердисциплинарни приступ и омогућава примену знања у другим наукама и делатностима.
Стандард 3. Циљеви студијског програма
Овако замишљен студијски програм има вишеструке циљеве:
- Примарни циљ овог студијског програма је постизање одређеног нивоа знања и стручности студената како би се што способније укључили у наставно-образовни процес у основним школама;
- Такође, циљ овог студијског програма је и развој креативних способности студената, њихово осамостаљење у раду и овладавање специфичним вештинама потребним у њиховој будућој професионалној каријери;
- Циљ студијског програма је и развијање љубави према географији коју ће студенти преносити својим будућим ученицима;
- Развој и осавремењивање географске мисли и географије као науке, као и свих географских дисциплина;
- Развијање љубави према природи и друштву, толеранцији и узајамном односу природе и човека, односно друштва.
- Примена знања из географије у другим наукама и делатностима
Стандард 4. Компетенције дипломираних студената
Студијски програм је тако осмишљен да свршене студенте квалификује да се брзо и лако интегришу у друштво као и да ефикасно примене стечена знања и разумевања у професији.
Дипломске академске студије, такође, квалификују свршене студенте да правилно користе и употребе стручну литературу, примене своја знања у професионалном послу, прикупљају, адекватно примене и тумаче потребне податке и да о свом раду и резултатима рада обавештавају стручну и ширу јавност.
Такође, дипломске академске студије допуњују знања стечена на основним академским студијама али и квалификују студенте да примене знања у решавању проблема унутар образовно-научног поља студија или мултидисциплинарним областима. Такође, квалификује студенте да интегришу знања, решавају сложене проблеме и да на јасан и недвосмислен начин пренесу знања и начин закључивања стручној и широј јавности.
Студијски програм је замишљен тако да се реализује за две године (четири семестра) и вреди 120 ESPB бодова. Обухвата 1275 часа активне наставе, 645 у првој и 630 у другој године студија. У оквиру активне наставе предавања су заступљена са око 57.6%. Обавезни предмети чине 73% а изборни 27% часова.
Распоред предмета по семестрима са недељним фондом часова предавања и вежби и бројем ESPB бодова дат је у прилозима.
Табела 5.1A. Распоред предмета по семестрима и годинама студија за студијски програм другог нивоа студија
|
Ш |
Назив предмета
|
С |
Тип |
Статус предмета |
Часови активне наставе |
Остали часови |
ЕСПБ |
||||
|
|
|
|
|
|
П |
В |
СИР |
ДОН |
|
|
|
|
Прва година |
|||||||||||
1. |
Г-200 |
I |
Са |
О |
4 |
4 |
|
|
|
9 |
||
2. |
Г-201 Г-202 |
Изборни предмет блока А |
I |
Са, Тм |
И |
3 |
1 |
|
|
|
6 |
|
3. |
Г-203 |
I |
Са |
О |
4 |
2 |
|
|
|
9 |
||
4. |
Ф-06 Г-204 |
Изборни предмет блока Б |
I |
Са |
И |
2 |
2 |
|
|
|
6 |
|
5. |
Г-205 |
II |
Са |
О |
3 |
3 |
|
|
|
8 |
||
6. |
Г-206 |
II |
Тм |
О |
4 |
3 |
|
|
|
8 |
||
7. |
Г-207 |
II |
Са |
О |
3 |
3 |
|
|
|
8 |
||
8. |
O-02 Г-208 |
Изборни предмет блока В |
II |
Ао, Са |
И |
3 |
0 |
|
|
|
6 |
|
|
Укупно часова активне наставе на години студија = 22(I) +22(II)=44 |
|
|
|||||||||
|
Друга година |
|
|
|||||||||
1. |
Г-209 |
III |
Нс |
О |
4 |
4 |
|
|
|
12 |
||
2. |
Г-210 Ф-09 |
Изборни предмет блока Г |
III |
Тм |
И |
2 |
2 |
|
|
|
6 |
|
3. |
Ф-04 О-08 |
Изборни предмет блока Д |
III |
Са, Ао |
И |
3 |
2 |
|
|
|
6 |
|
4. |
Г-211 О-05 |
Изборни предмет блока Ђ |
III |
Са, Ао |
И |
3 |
1 |
|
|
|
6 |
|
5. |
Г-212 |
IV |
Са |
О |
4 |
2 |
|
|
|
5 |
||
6. |
Г-213 |
IV |
Нс |
О |
4 |
3 |
|
|
|
6 |
||
7. |
Г-214 |
IV |
Ао |
О |
3 |
3 |
|
|
|
5 |
||
8. |
Г-215 |
IV |
|
О |
|
|
2 |
|
|
2 |
||
9. |
Г-220 |
IV |
|
O |
|
|
|
|
|
12 |
||
|
Укупно часова активне наставе на години студија = 21(III) +21(IV)=42 |
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
Укупно = 49 |
Укупно =35 |
Укупно = 2 |
Укупно =87 |
|
|
|
|
Укупно часова активне наставе у свим годинама студија = 86 |
|
|
|||||||||
|
Укупно ЕСПБ |
120 |
||||||||||
Табела 5.2 Спецификација предмета
|
Ш |
Назив предмета
|
С |
Тип |
Статус предмета |
Часови активне наставе |
Остали часови |
ЕСПБ |
||||
|
|
|
|
|
|
П |
В |
СИР |
ДОН |
|
|
|
|
Прва година |
|||||||||||
1. |
Г-200 |
I |
Са |
О |
4 |
4 |
|
|
|
9 |
||
2. |
Г-201 Г-202 |
I |
Са, Тм |
И |
3 |
1 |
|
|
|
6 |
||
3. |
Г-203 |
I |
Са |
О |
4 |
2 |
|
|
|
9 |
||
4. |
Ф-06 Г-204 |
I |
Са |
И |
2 |
2 |
|
|
|
6 |
||
5. |
Г-205 |
II |
Са |
О |
3 |
3 |
|
|
|
8 |
||
6. |
Г-206 |
II |
Тм |
О |
4 |
3 |
|
|
|
8 |
||
7. |
Г-207 |
II |
Са |
О |
3 |
3 |
|
|
|
8 |
||
8. |
O-11Г Г-208 |
II |
Ао, Са |
И |
3 |
0 |
|
|
|
6 |
||
|
Укупно часова активне наставе на години студија = 21(I) +22(II)=43
|
|
|
|||||||||
|
Друга година |
|
|
|||||||||
1. |
Г-209 |
III |
Нс |
О |
4 |
4 |
|
|
|
12 |
||
2. |
Г-210 Ф-09 |
III |
Тм |
И |
2 |
2 |
|
|
|
6 |
||
3. |
Ф-04 О-08 |
III |
Са, Ао |
И |
3 |
2 |
|
|
|
6 |
||
4. |
Г-211 О-15Г |
III |
Са, Ао |
И |
3 |
1 |
|
|
|
6 |
||
5. |
Г-212 |
IV |
Са |
О |
4 |
2 |
|
|
|
5 |
||
6. |
Г-213 |
IV |
Нс |
О |
4 |
3 |
|
|
|
6 |
||
7. |
Г-214 |
IV |
Ао |
О |
3 |
3 |
|
|
|
5 |
||
8. |
Г-215 |
IV |
|
О |
|
|
2 |
|
|
2 |
||
9. |
|
IV |
|
O |
|
|
|
|
|
12 |
||
|
Укупно часова активне наставе на години студија = 21(III) +21(IV)=42
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
Укупно = 49 |
Укупно =34 |
Укупно = 2 |
Укупно =87 |
|
|
|
|
Укупно часова активне наставе у свим годинама студија = 88 |
|
|
|||||||||
|
Укупно ЕСПБ |
120 |
||||||||||
Табела 5.2Б Спецификација завршног рада
Студијски програм: Географија |
Врста и ниво студија: Дипломске академске студије |
Број ЕСПБ: 12 |
Услов: |
Циљеви завршног рада: Студент ради дипломски рад који представља укључивање у истраживања , који има за циљ да студент самостално обрађује задати проблем практичних или теоријских области географије и туризма, да се кроз рад упозна са литературом у тој области, да своје резултате припреми , среди их и интерпретира поредећи и са резултатама из литературе. Завршени рад се предаје у писаној форми. |
Очекивани исходи: Студент је стекао способност да обави истраживање под непосредним руководством наставника, да овлада коришћењем одређених метода у решавању практичних и теоријских проблема. |
Садржај предмета:теоријска настава: Студент ради завршни рад под руководством метора кога именује Одсек за географију. Ментор упућује студента у методологију истраживачког рада.Упознаје га са методама које ће користити код обраде задате теме, упућује га у начин прегледа литературе и даје основну литературу у вези са темом завршног рада, учествује у обуци студента да користе одређене инструменталне технике и рачунске методе. Практична настава: Студент обавља теренска и теоријска истраживања под руководством ментора. Студент непрекидно обавештава ментора о своме раду и резултатима до којих долази. Студент затим сређује резулате до којих је дошао, припрема теоријски осврт на литературне податке који су у вези са радом и пише рад, који након дискусије са ментором приређује поглавља: Теоријски део, Циљ рада, Методологија рад, Теренска истраживања, Резултати, Дискусија резулатата, Закључак, Преглед литературе. |
Методе извођења: Консултације, практичан рад, обука за коришћење експерименталних техника или теоријских метода, обука за прикупљање литературе, обука за писмену презентацију добијених резултата. |
Оцена (максимални број поена 100) |
писмени испит (завршни рад у штампаној форми) 50 поена усмени испит (презентација одбрана рада) 50 поена |
Табела 5.3 Изборна настава на студијском програму
|
Ш |
Назив предмета |
Тип |
Статус предмета |
Часови активне наставе |
ЕСПБ |
||||
|
|
|
|
|
П |
В |
ДОН |
СИР |
ЕСПБ |
|
Предмети изборног блока А |
||||||||||
1 |
Г-201 |
Са |
И |
2 |
1 |
|
|
6 |
||
2 |
Г-202 |
Тм |
И |
2 |
1 |
|
|
6 |
||
Предмети изборног блока Б |
||||||||||
1 |
Ф-06 |
Са |
И |
2 |
2 |
|
|
6 |
||
2 |
Г-204 |
Са |
И |
2 |
2 |
|
|
6 |
||
Предмети изборног блока В |
||||||||||
1 |
O-11Г |
Ао |
И |
3 |
0 |
|
|
6 |
||
2 |
Г-208 |
Са |
И |
3 |
0 |
|
|
6 |
||
Предмети изборног блока Г |
||||||||||
1 |
Г-210 |
Тм |
И |
2 |
2 |
|
|
6 |
||
2 |
Ф-09 |
Тм |
И |
2 |
2 |
|
|
6 |
||
Предмети изборног блока Д |
||||||||||
1 |
Ф-04 |
Са |
И |
3 |
2 |
|
|
6 |
||
2 |
О-08 |
Ао |
И |
3 |
2 |
|
|
6 |
||
Предмети изборног блока Ђ |
||||||||||
1 |
Г-211 |
Са |
И |
3 |
1 |
|
|
6 |
||
2 |
О-15Г |
Ао |
И |
3 |
1 |
|
|
6 |
||
Табела 5.4. Листа предмета на студијском програму другог нивоа, по типу предмета: Академско-општеобразовни предмети, Теоријско-методолошки предмети, Научно, односно уметничко стручни, Стручно апликативни
Тип предмета |
Шифра предмета
|
Назив предмета |
Семестар |
ЕСПБ
|
Академско-општеобразовни предмети
|
Г-214 |
IV |
5 |
|
О-11Г |
II |
6 |
||
О-08 |
III |
6 |
||
О-15Г |
III |
6 |
||
Укупно ЕСПБ 14 % ЕСПБ академско-општеобразовних предмета = 13.2 |
|
|||
Теоријско-методолошки предмети |
Г-206 |
II |
8 |
|
Г-210 |
III |
6 |
||
Ф-07 |
III |
6 |
||
Г-202 |
I |
6 |
||
Укупно ЕСПБ 17 % ЕСПБ Теоријско-методолошких предмета = 16 |
|
|||
Научно, односно уметничко стручни |
Г-209 |
III |
12 |
|
Г-213 |
IV |
6 |
||
Укупно ЕСПБ 18 % ЕСПБ научно стручних предмета = 17 |
|
|||
Стручно апликативни |
Г-200 |
I |
9 |
|
Г-203 |
I |
9 |
||
Г-205 |
II |
8 |
||
Г-207 |
II |
8 |
||
Г-212 |
IV |
5 |
||
F-06 |
I |
6 |
||
Г-204 |
I |
6 |
||
Г-201 |
I |
6 |
||
Г-208 |
II |
6 |
||
Ф-04 |
III |
6 |
||
Г-211 |
III |
6 |
||
Укупно ЕСПБ 57 % ЕСПБ стручно апликативних предмета = 53.8 |
|
Стандард 6. Квалитет, савременост и међународна усаглашеност студијског програма
Студијски програм Дипломирани географ-мастер нуди студентима допунска научна и стручна знања из области географије. Већи број изборних предмета на дипломским академским студијама пружа студентима довољну могућност избора уже области географије, према сопстевим афинитетима.
Структура програма дипломских академских студија је усаглашена са стандардима и захтевима европског образовног простора. Усаглашеност се огледа, пре свега, у условима уписа, студије могу уписати лица која су завршила основне академске студије одговарајуће струке. Сви предмети су једносеместрални. Студије трају две године и њиховим завршетком се остварује 120 ЕСПБ бодова. Усвојени систем преноса бодова омогућава прелаз и наставак студија на високошколским институцијама у земљи и иностранству са компатибилним програмима, имајући у виду и услове стицања дипломе.
На дипломске академске студије право уписа имају сви свршени студенти основних академских студија са било ког сродног факултета у земљи. Сходно могућностима факултета биће ограничен упис на овај студијски програм тако да ће се кандидати за упис рангирати према оствареној просечној оцени на основним академским студијима.
Табела 7.1 Преглед броја студената на ОСНОВНИМ академским студијама који су уписани на студијски програм по годинама студија у текућој школској години (смер дипломирани географ)
I год. |
II год. |
III год. |
IV год. |
V год. |
VI год. |
60 |
0 |
0
|
0 |
0 |
0 |
Укупно студира у текућој школској години |
60 |
Стандард 8. Оцењивање и напредовање студената
Студијски програм је тако конципиран да непрекидно прати рад и оцењује студенте. То се постиже предиспитним обавезама. На крају слушања наставе из сваког предмета предвиђен је и завршни испит.
Предиспитне обавезе могу да износе 30% до 70%, односно 30 до 70 поена, од могућих 100. Број поена који доносе предиспитне обавезе прецизиран је програмом сваког предмета појединачно. У оквиру предиспитних обавеза предвиђени су:
- колоквијуми (1 – 3)
- домаћи задаци (најмање 3)
- теренска настава
- семинарски радови
- остале активности (активност и ангажованост студената на предавањима и вежбама)
Програм предвиђа да се део предиспитних обавеза надокнади на крају слушања наставе али најкасније 15 дана од завршетка семестра. Нпр. на крају семестра обезбеђује се један додатни (поправни) колоквијум.
Завршни испит се организује по већ утврђеним терминима у испитним роковима и они се налазе на огласној табли факултета. Календар термина полагања објављује се почетком сваке школске године. Испитни рокови су: јануарски, априлски, јунски, септембарски и октобарски. Испит из истог предмета може се полагати највише три пута.
Студент је положио испит ако је остварио најмање 51 од могућих 100 поена. Коначну оцену одређује збир поена на предиспитним обавезама и завршном испиту.
Успех студената на испиту изражава се оценама које су одређене бројем остварених поена:
- 6 – довољан 50-60 поена
- 7 – добар 61-70 поена
- 8 – врло добар 71-80 поена
- 9 – одличан 81-90 поена
-10 – изузетан 91-100 поена
Табела 8.1 Статистички подаци о напредовању студената на ОСНОВНИМ академским студијама на студијском програму (смер дипломирани географ)
|
ПРВА ГОДИНА |
ДРУГА ГОДИНА |
ТРЕЋА ГОДИНА |
ЧЕТВРТА ГОДИНА |
ПЕТА ГОДИНА |
укупно |
Уписани |
60 |
0 |
0 |
0 |
0 |
60 |
Одустали |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Остварили 60 ЕСПБ |
|
|
|
|
|
|
Остварили 37-59 ЕСПБ |
|
|
|
|
|
|
Просечна оцена |
|
|
|
|
|
|
Остварили мање од 37 ЕСПБ |
|
|
|
|
|
|
Унети податке само за студијски програм који се акредитује, и за школску годину која предходи школској години у којој се програм акредитује. Унети коментар ако студијски програм који се акредитује није у моменту акредитације реализован по свим годинама студија. |
За реализацију студијског програма Дипломских академских студија географије, Природно-математички факултет је обезбедио наставно особље са потребним научним и стручним квалификацијама. Укупан број наставника је 15, од којих је 6 наставника географије са Одсека за географију у Нишу, 4 наставника математике, физике, информатике, енглеског језика са ПМФ-а у Нишу, а 5 наставника је ангажовано са других факултета. Овај број наставника довољан је да покрије укупан број од 1275 часова активне наставе на студијском програму.
Научне и стручне квалификације наставника одговарају образовно-научном пољу и нивоу њихових задужења. Наставници имају најмање 5 референци из уже научне области из које изводе наставу на студијском програму (радови категорије Р51, Р52, Р54, Р61, Р62, Р13 према критеријумима Министарства за науку). Наставници су бирани у одговарајућа звања према правилнику Природно-математичког факултета. Ангажовани наставници задовољавају услове за избор који су препоручени од стране националног савета за високо образовање за поље природно-математичких наука и Сената Универзитета у Нишу.
За извођење вежби на студијском програму, факултет је обезбедио 7 сарадника ПМФ-у. За сараднике су бирани студенти који су завршили студије са просечном оценом већом од осам. Сви сарадници су запослени на факултету са пуним радним временом.
Табела 9.2. Листа наставника ангажованих на студијском програму
Р.Б |
Име, средње слово, презиме |
звање |
Датум избора |
Ужа област за коју је биран |
*Часова активне наставе |
** Други СП |
*** Друга ВУ |
|
1 |
В П |
01.10. 2000. |
Картографија |
3.55 |
4.05 |
- |
||
2 |
В П |
01.03. 2002. |
Друштвена географија и туризам |
2.05 |
6.05 |
2 |
||
3 |
Д |
12.03.2003. |
Друштвена географија |
3.05 |
5.55 |
- |
||
4 |
Д |
20.05. 2008 |
Физичка георафија |
1.05 |
5.55 |
- |
||
5 |
Д |
26.05.2008 |
Друштвена географија |
4.55 |
3.55 |
2 |
||
6 |
П |
09.05.2008 |
Енглески језик |
1.80 |
7.05 |
- |
||
7 |
Р П |
18.02. 2008. |
Физика, теоријска физика |
1.05 |
8.67 |
|
||
8 |
Р П |
25.05.2001. |
Друштвена географија |
2.05 |
1.55 |
- |
||
9 |
В П |
01.10. 2005. |
Економија |
1.55 |
2.05 |
6 |
||
10 |
Р П |
05.07.2000. |
Регионална географија |
4.05 |
|
10 |
||
11 |
Д |
16.10.2004. |
Заштита и унапређење животне средине |
3.05 |
4.55 |
|
||
12 |
В П |
05.03. 2007. |
Нуклеарна физика |
1.55 |
6.31 |
|
||
13 |
Р П |
16.11.2004 |
Теоријска физика плазме |
1.05 |
6.12 |
|
||
14 |
Д |
01.122004 |
Психологија |
1.55 |
3.31 |
|
||
15 |
Р П |
01.05.1997. |
Правно теоријска |
1.55 |
|
|
||
Укупно часова активне наставе |
33.5 |
64.36 |
20 |
|||||
Звања: редовни професор-РП, ванредни професор:ВП, доцент-Д, Професор струковних студија-ПC, Предавач П или друга звања *Просечан број часова активне наставе недељно на датом студијском програму, **Други студијски програм ***Ангажовање у другој високошколској установи (ВУ) Табелу модификујте у зависности од података које уносите, користећи инсерт мод |
Табела 9.3 Збирни преглед броја наставника по областима, и ужим научним или уметничким областима ангажованих на студијском програму
|
Област |
Ужа научна или уметнчика област |
П |
ПС |
Д |
ВП |
РП |
укупно |
1 |
Географија |
Картографија |
|
|
|
1 |
|
1 |
2. |
Географија |
Друштвена географија |
|
|
2 |
1 |
1 |
4 |
3. |
Географија |
Физичка географија |
|
|
1 |
|
|
1 |
4. |
Географија |
Регионална географија |
|
|
|
|
1 |
1 |
5. |
Заштита и унапређење животне средине |
Заштита и унапређење животне средине |
|
|
1 |
|
|
1 |
6. |
Енглески језик |
Енглески језик |
1 |
|
|
|
|
1 |
7. |
Економија |
Економија |
|
|
|
1 |
|
1 |
8 |
Психологија |
Психологија |
|
|
1 |
|
|
1 |
9. |
Физика |
Теоријска физика |
|
|
|
|
1 |
1 |
10. |
Физика |
Нуклеарна физика |
|
|
|
1 |
|
1 |
11. |
Физика |
Теоријска физика плазме |
|
|
|
|
1 |
1 |
12. |
Правно-теоријска |
Правно-теоријска |
|
|
|
|
1 |
1 |
редовни професор-РП, ванредни професор:ВП, доцент-Д, Професор струковних студија-ПС, Предавач-П, или друга звања. *Податке уносе све установе сем универзитета и академија струковних студија |
Табела 9.4. Листа сарадника ангажованих на студијском програму
Р.Б |
Име, средње слово, презиме |
звање |
Датум избора |
Област за коју је биран |
*Часова активне наставе |
** Други СП |
*** Друга ВУ |
|
1 |
Асистент |
01.10.2001. |
Друштвена географија |
8.00 |
4.00 |
|
||
2 |
Асистент |
17.10.2002. |
Друштвена географија |
4.50 |
9.00 |
|
||
3 |
Асистент приправник |
01.10.2001. |
Физичка географија |
6.00 |
5.50 |
|
||
4 |
Асистент приправник |
18.02.2004. |
Физичка географија |
5.00 |
5.50 |
|
||
5 |
Асистент приправник |
01.10.2007. |
Физичка географија |
8.00 |
3.00 |
|
||
6 |
Асистент
|
19.09.2007. |
Експериментална физика |
1.00 |
10.00 |
|
||
7 |
Асистент |
23.06.2005 |
Физика јонизованих гасова и плазме |
2.00 |
12.05 |
|
||
Укупно часова активне наставе |
34.5 |
49.5 |
|
|||||
Звања: асистент-А и сарадник у настави - С *Просечан број часова активне наставе недељно на датом студијском програму, **Други студијски програм ***Ангажовање у другој високошколској установи (ВУ) Табелу модификујте у зависности од података које уносите, користећи инсерт мод |
Стандард 10. Организациона и материјална средства
За извођење студијског програма дипломских академских студија географије на располагању је укупно 1302 м2 простора. Од тога 471 м2 чини учионички простор, 114 м2 чине компјутерске лабораторије, а 94 м2 су лабораторије. За извођење наставе постоји одговарајућа техника: видео бимови и лаптоп рачунари, што омогућава најсавременије видове извођења наставе. За извођење лабораторијских вежби и практичне наставе студентима су на располагању одговарајући апарати и инструменти. Студентима основних академских студија је на располагању велики број PC рачунара који су у академској мрежи, што им је омогућава претраживање база података на интернету.
За све предмете које обухвата студијски програм постоји литература: одговарајући уџбеници, збирке задатака, практикуми за вежбе , као и шира литература са великим бројем библиотечких јединица релевантних за извођење наставе на студијском програму.
Табела 10.1 Листа просторија са површином у високошколској установи у којој се изводи настава на студијском програму:
Табела 10.2 Листа опреме за извођење студијског програма
|
Назив опреме |
Тип
|
Намена |
број |
1 |
Зидне карте |
1:7 000 000
1:8 500 000
1:1 000 000
|
Наставни процес |
19 |
2 |
Топографске карте |
|
Наставни процес |
518 |
3 |
GPS пријемник |
Garmin eTrex Legend |
Наставни процес |
1 |
4 |
Стереоскоп са аерофотоснимцима |
Zeiss Aerotopo |
Наставни процес |
1/72 |
5 |
Бусола |
М-53; Телеоптик |
Наставни процес |
8 |
6 |
Курвиметар |
Freiberger Praezisionsmechanik |
Наставни процес |
5 |
7 |
Глобус |
|
Наставни процес |
1 |
8 |
Кишомер |
|
Наставни процес |
1 |
9 |
Рачунар (desktop) |
|
Наставни процес |
8 |
10 |
Рачунар (notebook) |
|
Наставни процес |
2 |
11 |
Графоскоп |
|
Наставни процес |
2
|
12 |
Рачунар (notebook) - ПМФ |
|
Наставни процес |
2 |
13 |
Графоскоп - ПМФ |
|
Наставни процес |
1 |
14 |
ГМ Бројач |
|
Наставни процес (одређивање коефициента апсорпције гама зрачења) |
1 |
15 |
Оптичка лупа |
|
Наставни процес (одређивање жижне даљине сабирног и расипног сочива) |
1 |
16 |
Аналитичка вага |
|
Наставни процес |
1 |
17 |
Апаратура за Геј-Лисаков закон |
|
Наставни процес (провера гасних закона) |
1 |
18 |
Квинкеова цев |
|
Наставни процес (одређивање брзине звука у ваздуху) |
1 |
19 |
Оптичка клупа са ласерсим извором светлости |
|
Наставни процес (одређивање таласне дужине ласерске светлости) |
|
Табела 10.3 Листа библиотечких јединица релевантних за студијски програм
Дипломске студије географија(2 године)
|
|
Наслов |
Аутор |
Издавач
|
Година |
1. |
4788 |
Градови у Србији |
/ |
Завод за унапређивање комуналне.... |
1966 |
2. |
4788 |
Град у регионалном и урбаном планирању |
Милан Вреск |
Школска књига , Загреб |
1990 |
3. |
10830 |
Град и урбанизација : Основе урбане географије |
Милан Вреск |
Школска књига , Загреб |
2002 |
4. |
10831 |
Развој урбаних система у свијету : географски преглед |
Милан Вреск |
Школска књига , Загреб |
2002 |
5. |
7745 |
Наши градови између државе и грађана : Урбана социологија |
Ксеније Петровар |
Географски факултет, Београд |
2003 |
6. |
7744 |
Локална самоуправа у планирању и уређењу простора и насеља : зборник радова |
/ |
Асоцијација просторних планера Србије, Географски факултет Универзизета |
2004 |
7. |
7743 |
Планирање развоја локалне заједнице |
/ |
Асоцијација просторних планера Србије, Географски факултет Универзизета |
2004 |
8. |
6001 |
О приоритетима просторног развоја Србије |
/ |
Француско- српски форум за просторно планирање и регионалне политике |
2003 |
9. |
7710 |
Економска регионална географија света, II.Америка и Атлантик |
Руде Петровић |
Завод за издавање уджбеника, Београд |
1960 |
10. |
6861 |
Географија свијета : америка : аустралија : оцеанија : Сјетска мора и поларни крајеви |
Руде Петровић, Звонимир Дугачки, Петар Мардешић и Иво Рубић |
Сељачка слога, Загреб |
1956 |
11. |
6324 |
Регионална економска географија света III : Азија и Америка |
Рефик Шећибовић |
Економски факултет , Београд |
2001 |
12. |
6323 |
Регионална економска географија света II, Африка и Аустралија |
Рефик Шећибовић |
Економски факултет, Београд |
2001 |
13. |
6860 |
Економска регионална географија света I : Африка и Азија |
Светозар Илешић |
Завод за издавање уџбеника ; Београд |
1963 |
14. |
4708 |
Географија свијета : Азија и Африка |
Жаверије Стазић, Руде Петровић, Фрањо Станић |
Сељачка Слога , Загреб |
1955 |
15. |
6858 |
Регионална географија Африке |
Саша Кицошев, Петар Голубовић |
ПМФ, Ниш |
2002 |
16. |
4789 |
Географија свијета, 1.кнј. : Европа(западна, северна и централна) |
Иво Рубић |
Сељачка слога, Загреб |
1954 |
17. |
3601 |
Географија јужне европе |
Томислав Шегота |
Шклска књига, Загреб |
1982 |
18. |
4612 |
Путопис |
Стеван М. Станковић |
Српско географско друштво, Београд |
1995 |
19. |
|
Geographica : the complete illustrted atlas of the world |
/ |
Konemann, Australia |
1999 |
20. |
7938 |
Države sveta |
Karel Natek, Marjeta Natek |
Mladinska knjiga, Beograd |
2005 |
21. |
10803 |
Туристичке регије света |
Добрива Јовичић, Вања Ивановић |
Тон плус, Нови Београд |
2008 |
22. |
9865 |
Општа туристичка географија |
Горан С. Јовић |
Завод за уџбенике и наставна средства, Источно Сарајево |
2006 |
23. |
3587 |
Туристичка географија |
Стеван М. Станковић |
А.М.И.Р., Београд |
2000 |
24. |
5999 |
Туристичка географија |
Јелена Амброжић |
Виша хотелијерска школа, Београд |
1995 |
25. |
|
Туристичка географија |
Блажевић-Пепеоник |
Школска књига, Загреб |
1979 |
26. |
6233 |
Туристичка географија |
Јовичић Живадин |
Научна књига, Београд |
|
27. |
6234 |
Основи туризма(туризам и окружење) |
Миленко М. Пасиновић |
Универзитет Црне Горе, Подгорица |
1998 |
28. |
6236 |
Основе туризма |
Срђан Марковић, Зора Марковић |
Школска књига, Загреб |
1972 |
29. |
4856 |
Феноменологија туризма |
Живадин Јовичић |
Научна књига, Београд |
1992 |
30. |
6097 |
Национални паркови у свијету |
Петар Видаковић |
Фонд за стипендирање за заштиту природе и туризма, Загреб |
1990 |
31. |
9898 |
Сва чуда Света |
Дурнард Дуплетон |
Младинска књига, Загреб |
2005 |
32. |
|
Зборник радова са наућно-стручног скупа : заштита природе и туризма у националним парковима СР Југославије |
/ |
Завод за заштиту природе Србије, Београд |
1994 |
33. |
4876 |
Развој туризма и заштита природе у националним парковима |
Добрица Јовичић |
Веларта, Београд |
1997 |
34. |
4874 |
Туризам животна средина |
Добрица Јовичић |
Задужбина Андрејевић |
2000 |
35. |
6005 |
Животна средина и одрживи развој |
Мара Ђукановић |
Елит, Београд |
1996 |
36. |
6390 |
|Животна средина |
Милић Матовић |
ПМФ-Крагујевац |
1997 |
37. |
3548 |
Еколошки проблеми атмосфере |
Будислав Татић, Милорад Јанковић, Горан Костић |
Завод за уџбенике и наставна средства, Београд |
1999 |
38. |
7807 |
Заштита животне средине градова и приградских насеља |
Међународна Еко конференција |
Еколошки покрет Града Новог Сада, Нови Сад |
2003 |
39. |
|
Зборник радова 2, Заштита животне средине градова и приградских насеља са међународним учешћем |
Еко конференција |
Еколошки покрет Града Новог Сада, Нови Сад |
1995 |
40. |
7806 |
Заштита животне средине градова и приградских насеља |
Еко конференција |
Еколошки покрет Града Новог Сада, Нови Сад |
1999 |
41. |
|
Планска и нормативна заштита простора и животне средине : зборник радова |
Урадници : Дејан Филиповић, Дејан Ђорђевић, Стеван Станковић |
Асоцијација просторних планера Србије, Београд |
2001 |
42. |
3226 |
Право на адекватну животну средину |
Момир Милојевић..... |
Регионални центар за животну средину за Централну и источну Европу, Канцеларија у Југославији..., Београд |
2001 |
43. |
3225 |
Приручник за учешће у одлучивању о животној средини |
Милица Кадић.... |
Регионални центар за животну средину..., Београд |
2000 |
44. |
3227 |
Анализа животне средине СР Југославије |
/ |
Регионални центар за животну средину..., Београд |
2001 |
45. |
|
Заштита и унапређење човекове средине-међународноправно регулисање |
Вид Вуксановић |
Институт за међународну политику и привреду |
1980 |
46. |
6027 |
Теоријска Астрофизика |
Мирјана Вукићевић-Карабин |
Научна књига, Београд |
1994
|
47. |
1439 |
Општа астрофизика |
Мирјана Вукићевић-Карабин, Олга Атанацковић-Вукмановић |
Завод за уџбенике и наставна средства,Београд |
2004 |
48. |
2565 |
Ударни таласи у космосу |
Драган Ж.Гајић |
Клуб НТ,Београд |
1999 |
49. |
7588 |
Физика сунца |
Драган Гајић |
Просвета, Ниш |
2005 |
50. |
1531 |
Астрофизика са Астрономијом |
Божидар Вујичић, Стевица Ђуровић |
ПМФ, Крагујевац |
1995 |
51. |
|
Математичка географија : увод у географију 1. |
Милутин Тадић |
Завод за уџбенике и наставна средства |
2004 |
52. |
6339 |
Kартографија |
Милутин А. Љешевић, Драгица М. Живковић |
Маgic Map, Смедеревска Паланка |
2001 |
53. |
7690 |
Општа и физичка географија |
Томислав Л. Ракићевић |
Завод за издавање уџбеника, Београд |
1967 |
54. |
3554 |
Политичка географија |
Мирко Грчић |
Географски факултет, Београд |
2000 |
55. |
6337 |
Лексикон народа света |
Миле Недељковић |
Службени лист,Београд |
2001 |
56. |
9438 |
Демографија : становништво у просторним односима и процесима |
Иво Нејашмић |
Школска књига, Загреб |
2006 |
57. |
3659 |
Становништво, књ 1 |
Милош Мацура |
Завод за уџбенике и наставна средства, Београд |
1997 |
58. |
3660 |
Становништво и развој, књ 2 |
Милош Мацура |
Завод за уџбенике и наставна средства, Београд |
1997 |
59. |
3661 |
Радна снага и становништво, књ 3 |
Милош Мацура |
Завод за уџбенике и наставна средства, Београд |
1997 |
60. |
3668 |
Демографија са статистиком |
Душан Ђошић |
Stylos,Нови Сад |
1996 |
61. |
4670 |
Развојна психологија |
Вера Смиљанић |
Центар за примењену психологију,Београд |
1999 |
62. |
4679 |
Педагошка психологија : учење |
Лидија Вучић |
Центар за примењену психологију,Београд |
1999 |
63. |
6010 |
Учење учења у настави |
Стипан Јукић |
Савез педагошких друштава Војводине, Нови Сад |
1997 |
64. |
6017 |
Настава у којој ученик мисли |
Стипан Јукић |
Виша школа за образовање васпитача, Вршац |
2001 |
65. |
6548 |
Економика и организација и предузећа |
Видоје Стефановић, Радмило Николић |
ПМФ, Ниш |
2005 |
66. |
5552 |
Основи организације предузећа |
Радмило Николић, Душан Јанчић |
„КУМ“, Београд |
2003 |
67. |
5553 |
Економика предузећа |
Радмило Николић |
Графомаг, Београд |
2001 |
68. |
3558 |
Својинска трансформација у туризму и угоститељству СРЈ:са практичним применама |
Ранко Драганић, Владимир Тодоровић |
Туристичка штампа, Београд |
1998 |
69. |
4701 |
Географија Југославије |
Јован Чворо, Петар Голубовић |
ПМФ, Ниш |
2001 |
70. |
7709 |
Географске област СФРЈ |
Јован Марковић |
Завод за издавање уџбеника, Београд |
1967 |
71. |
5998 |
Београд и његов регион |
Уредник Борислав Стојков |
Географски факултет, Београд |
2003 |
72. |
3605 |
Географија Понишавља |
Стеван М. Станковић |
Српско географско друштво, Београд |
1997 |
73. |
3594 |
Регионализација Србије : просторне структуре туризма |
Стеван М. Станковић, Иван Б. Поповић, Живадин Јовичић |
Српско Географско друштво, Београд |
1998 |
74. |
5387 |
Сврљишка котлина : социогеографска и демографска проучавања |
Петар В. Голубовић |
Универзитет, Ниш |
1997 |
75. |
7811 |
Алексиначко поморавње |
Драгослав Антонијевић |
Српска академија наука и уметности, Београд |
1971 |
76. |
6248 |
Бор и околина |
/ |
Скупштина општина Бор, Музеј рударства и металургије, Бор |
1973 |
77. |
4583 |
Сокобањска котлина : економско-географска студија |
Бранимир Љ. Дакић |
Географски институт „Јован Цвијић“, Београд |
1967 |
78. |
4582 |
Агрокомплекс у општини Обреновац |
Мирослав Милојевић |
Географски институт „Јован Цвијић“, Београд |
1989 |
79. |
4581 |
Системи насеља у Шумадији |
Радмило Б. Јовановић |
Географски институт „Јован Цвијић“, Београд |
1988 |
80. |
4552 |
Градови Србије : Центри развоја у мрежи насеља |
Александар Вељковић, Радмило Б. Јовановић, Бранка Тошић |
Географски институт „Јован Цвијић“, Београд |
1995 |
81. |
6323 |
Регионална економска географија 1:Европа |
Рефик Шећибовић, Емилија Ђоковић |
Економски факултет, Београд |
2003 |
82. |
7492 |
Регионална географија : Европа..., књ.1. |
Раде Давидовић |
ПМФ, Нови Сад |
1999 |
83. |
7493 |
Регионална географија : географске регије европских држава |
Раде Давидовић |
ПМФ, Нови Сад |
2000 |
84. |
6858 |
Економска регионална географија света III : Европа |
Владимир Ђурић, Руде Петровић |
Завод за издавање уџбеника, Београд |
1965 |
85. |
5448 |
Физичкохемијски основи животне средине. Књ. 2, извори загађивања : последице и заштита |
Драган Марковић... |
Универзитет, Београд |
1996 |
86. |
5452 |
Стања и процеси у животној средини |
Драган С. Веселиновић... |
Факултет за физичку хемију, Београд |
1995 |
87. |
1926 |
Електромагнетна зрачења. 1, Електрична зрачења |
Драган Величковић |
Аутор, Ниш |
1998 |
88. |
1927 |
Електромагнетна зрачења.2, оптичка зрачења |
Драган Величковић |
Аутор, Ниш |
1998 |
89. |
1928 |
Електромагнетна зрачења.3, Јонизујућа зрачења |
Драган Величковић |
Аутор, Ниш |
1998 |
90. |
1929 |
Електромагнетна зрачења |
Драган Величковић |
Аутор, Ниш |
1998 |
91. |
1925 |
Бука и вибрације. 1 |
Драган Величковић |
Аутор, Ниш |
1986 |
92. |
1924 |
Бука и вибрације. 2 |
Драган Величковић |
Аутор, Ниш |
1989 |
93. |
1923 |
Бука у животној средини |
Драган Величковић |
Аутор, Ниш |
1999 |
94. |
5998 |
Екологија и географија у решавању проблема животне средине |
Уредник: Стеван Станковић |
Српско географско друштво, Београд |
1990 |
95. |
5906 |
Туризам Србије |
Стеван Станковић |
Српско географско друштво, Београд |
2002 |
96. |
5905 |
Туризам : заштита и валоризација |
Стеван станковић |
Српско географско друштво, Београд |
2003 |
97. |
5908 |
Путевима Југославије |
Стеван Станковић |
Српско географско друштво, Београд |
2001 |
98. |
3579 |
Тризам Србије |
Живадин Јовичић |
Туристичка штампа, Београд |
1989 |
99. |
4878 |
Тризам Србије |
Живадин Јовичић |
Туристичка штампа, Београд |
2002 |
100. |
3582 |
Туризам Југославије |
Ставан Станковић |
Туристичка штампа, Београд |
1990 |
Табела 10.4. Листа уџбеника доступна студентима на студијском програму: Дипломске географија
Р.Б. |
Наслов |
Аутор-и |
Издавач |
Предмет-и |
||||
1. |
Методе просторног планирања |
Братислав Стојков |
Географски факултет, Београд |
Просторно планирање |
||||
2. |
Туристичке регије |
Јовичић Д., Ивановић В. |
Плана-тоурс, Београд |
Турист.регије света |
||||
3. |
Важније туристичко-географске регије Европе |
Васовић, М., Јовичић Ж. |
Рад, Београд |
|||||
4. |
Основе туризма – интегрално-феноменолошки приступ |
Јовичић Ж., Јовичић Д., Ивановић В. |
Плана-тоурс, Београд;
|
Основе туризма |
||||
5. |
Туризам и простор |
Јовичић Д., Ивановић В. |
ТОН-плус, Београд |
|||||
6. |
|
|
|
Заштита животне средине |
||||
7. |
Теоријска астрофизика |
Мирјана Вукићевић-Карабин |
Научна књига, Београд |
Астрономија |
||||
8. |
Општа астрофизика |
Мирјана Вукићевић-Карабин, Олга Атанацковић-Вукмановић |
Завод за уџбенике и наставна средства,Београд |
|||||
9. |
Ударни таласи у космосу |
Драган Ж.Гајић |
Клуб НТ,Београд |
|||||
10. |
Физика сунца |
Драган Гајић |
Просвета, Ниш |
|||||
11. |
Астрофизика са астрономијом |
Божидар Вујичић, Стевица Ђуровић |
ПМФ, Крагујевац |
|||||
12. |
Развој туризма и заштита природе у националним парковима |
Јовичић Д |
VELARTA, Београд |
Национални паркови |
||||
13. |
Одрживи развој туризма и жиотне средине |
Стојановић, В. |
Природно-математички факултет, Нови Сад |
|||||
14. |
Картографија |
Драгица Живковић |
Географски факултет , Београд |
Тематско картирање |
||||
15. |
Картографија |
Група аутора |
Војногеографски институт, Београд |
|||||
16. |
Политичка географија |
Грчић Мирко |
Географски факултет, Београд |
Политичка географија |
||||
17. |
Основе опће и регионалне политичке географије, геополитике и геостратегије |
Павић Радован |
Свеучилиште у Загребу, Загреб |
|||||
18. |
Демографија – становништво света |
Младен Фригановић |
Школска књига , Загреб |
Становништво света |
||||
19. |
Геод емографија |
Саша Кицошев, др Петар Голубовић |
ПМФ у Нишу, Ниш |
|||||
20. |
Демографија – анализа, методи и модели |
Брезник Душан |
Центар за демографска истраживања, Института друштвених наука |
|||||
21. |
|
|
|
Психологија |
||||
22. |
Хотелијерство |
Благојевић С |
|
Хотелијерство |
||||
23. |
Менаџмент предузећа у туризму |
Чачић К |
Економски факултет, Београд |
|||||
24. |
Географска регије Југославија |
ПавловићМ., Марковић Ђ.Ј. |
|
Регионална географија Србије |
||||
25. |
Проблеми морфохидрогенезе природе Југославије, Књига 2 |
Ј. Марковић |
Београд. |
|||||
26. |
|
|
|
Методологија НИР-а |
||||
27. |
|
|
|
Физика околине |
||||
28. |
|
|
|
Геофизика |
||||
29. |
|
|
|
Политички системи |
||||
30. |
Туризам Србије |
Јовичић Ж. |
Плана-тоурс, Београд |
Национ.тур.геогр. |
||||
31. |
Туристичка географија |
Станковић С. |
Географски факултет, Београд |
|||||
32. |
Academic Writing: A Practical Guide for Students |
Balley, S. |
London/New York: Routledge Falmer.
|
Енглески ј. |
||||
33. |
Teaching Academic ESL Writing: Practical Techniques in Vocabulary and Grammar |
Hinkel, E. |
New Yersey/London: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers |
|||||
34. |
English for Science |
Zimmerman, F. |
New Jersey: Englewood Cliffs |
|||||
35. |
Основи ГИС-а |
Кицошев С. |
ПМФ Нови Сад |
ГИС |
||||
36. |
Балканско полуострво |
Цвијић Јован |
Београд, 1987 |
Регионална географија Балканског полуострва |
||||
37. |
Регионална географија Европе |
Давидовић Раде |
ПМФ Нови Сад |
|||||
38. |
Регионална географија Југославије |
Јован Ђ. Марковић |
Грађевинска књига, Београд |
|||||
39. |
Светска привреда данас |
Милорад Унковић |
Београд, 2005. |
Светска привреда |
||||
Табела 10.5 Покривеност обавезних предмета литературом (књигама, збиркама, практикумима.., које се налазе у библиотеци или их има у продаји)
Назив предмета |
Књига предметног наставника |
Књига другог аутора |
Практикум
|
Збирка-е задатака |
Књиге на страном језику |
Друга врста литературе |
- |
+ |
- |
- |
- |
- |
|
- |
+ |
- |
- |
- |
- |
|
- |
+ |
- |
- |
- |
- |
|
- |
+ |
- |
- |
- |
- |
|
+ |
+ |
- |
- |
- |
+ |
|
- |
+ |
- |
- |
- |
- |
|
- |
+ |
- |
- |
- |
+ |
|
- |
+ |
- |
- |
- |
- |
|
- |
+ |
- |
- |
- |
- |
|
- |
+ |
- |
- |
- |
- |
|
+ |
+ |
- |
- |
- |
- |
|
+ |
+ |
- |
- |
- |
- |
|
- |
+ |
- |
- |
- |
- |
|
- |
+ |
- |
- |
- |
- |
|
- |
+ |
- |
- |
- |
+ |
|
- |
+ |
- |
- |
- |
- |
|
- |
+ |
- |
- |
- |
- |
|
- |
+ |
- |
- |
+ |
+ |
|
- |
+ |
- |
- |
- |
- |
|
- |
+ |
- |
- |
- |
+ |
|
- |
+ |
- |
- |
- |
- |
Стандард 11. Контрола квалитета
Контрола квалитета студијског програма спроводи се редовно и систематично путем самовредновања и спољашњом провером квалитета. Факултет има усвојену политику у обезбеђењу квалитета и Правилник који дефинише улогу свих чинилаца у овом процесу. Правилник обухвата контролу квалитета студијских програма, квалитет извођења наставе, квалитет обављања испита, пролазност студената на испитима, квалитет уџбеника и услова рада. Контрола квалитета подразумева и предузимање мера за отклањања уочених недостатака. Факултет има Правилник о уџбеницима. Самовредновање спроводи Комисија за самовредновање на начин и по поступку прописаним Правилником о самовредновању Факултета и Универзитета, у чему студенти активно учествују.
Табела 11. 1. Листа чланова комисије за контролу квалитета.
Р.Б |
Име и презиме |
Звање |
1. |
Видоје Стефановић |
редовни професор |
2. |
Јелена Петровић |
асистент |
3. |
Љиљана Димитријевић |
асистент |
4. |
Тијана Стошић |
студент |
5. |
Виолета Аврамовић |
студент |
Стандард 12. Студије на даљину