Универзитет у Нишу, Природно-математички факултет
   ИЗВЕШТАЈ О САМОВРЕДНОВАЊУ ВИСОКОШКОЛСКЕ УСТАНОВЕ
2013-2016

СТАНДАРД 2 : СТАНДАРДИ И ПОСТУПЦИ ЗА ОБЕЗБЕЂЕЊЕ КВАЛИТЕТА

Високошколска установа утврђује начин (стандарде) и поступке за oбезбеђење квалитета свог рада, који су доступни јавности.

     Документ Стандарди и поступци обезбеђења квалитета Природно-матема­тичког факултета у Нишу (СПОК) Наставно-научно веће је усвојило на седници Наставно-научног већа 22. маја 2013. године. Овим документом у већој мери су успостављени стандарди квалитета и утврђене надлежности појединих субјеката у систему мера и акција обезбеђења квалитета. СПОК садржи процедуре које обезбеђују квалитет у следећим областима: 1. студијски програми; 2. наставни процес; 3. научно-истра­жи­­вачки и стручни рад; 4. наставници и сарадници; 5. Студенти; 6. издавачка делат­ност; 7. библиотечки и информатички ресурси; 8. простор и опрема; 9. Финансирање; 10. стално праћење квалитета. Документ је доступан јавности на сајту Факултета.
Циљеви постављени стандардом 2 су испуњени од стране Факултета јер Факултет поседује документ којим су постављени стандарди квалитета и утврђене надлежности појединих субјеката у систему мера обезбеђења квалитета под називом Стандарди и поступци обезбеђења квалитета Природно-математичког факултета у Нишу, поседује документ План рада и процедура за праћење и унапређење квалитета Природно-математичког факултета у оквиру стандарда квалитета,  као и документ Акциони план обезбеђења квалитета. Наведена усвојена документа садрже све потребне елементе према упутству Комисије за акредитацију високошколских установа.
     У периоду 2013-2016, Комисија за обезбеђење квалитета Факултета је о свом раду извештавала у оквиру годишњих извештаја ПМФ-а, које је усвојило Наставно-научно веће, а сви извештаји су доступни на увид јавности на сајту Факултета.

б) Процена испуњености стандарда 2 (SWOT анализа)

     У оквиру стандарда 2, установа је анализирала и квантитативно оценила следеће елементе:
     - Обезбеђење и унапређење квалитета установе +++
     Квалитет установе обезбеђује се систематским праћењем, контролом и извешта­вањем о раду, предузимањем подстицајних и корективних мера према запосленима, оцењивањем квалитета рада органа и служби Факултета.
     Извештаји о раду органа управљања, руковођења, стручних органа и о раду служби Факултета саставни су део извештаја о раду Факултета који сваке године разматра и усваја Наставно-научно веће Факутета.  
     Комисија за обезбеђење квалитета Факултета периодично спроводи анкету којом испитује ставове, мишљења и оцене наставника, сарадника, и студентата о раду и деловању органа Факултета и ненаставног особља. Извештај о резултатима анкете доступан је на увид јавности преко сајта Факултета. На основу објективно утврђених слабости и пропуста у раду утврђују се мере за њихово отклањање.
     - Стандарде за унапређење квалитета студијских програма ++
     Циљеви студијских програма су усклађени са исходима учења. Документи Комисије за акредитацију су усклађени са стандардима обезбеђења квалитета. Mере за обезбеђење квалитета студијских програма дефинисане су Стандардима и поступцима обезбеђења квалитета Природно-математичког факултета у Нишу.
     - Поступке обезбеђења квалитета ++
     Унапређење квалитета Природно-математички факултет у Нишу спроводи на основу документа Мере и субјекти за обезбеђење квалитета.

Квантификација процене предности, слабости, могућности и опасности спитиваних елемената анализе је извршена на основу следећих показатеља:
     +++ - високо значајно; ++ - средње значајно; + - мало значајно; 0 - без значаја

СНАГЕ
Квалитет установе обезбеђује се систематским праћењем, контролом и извешта­вањем о раду, предузимањем подстицајних и корективних мера према запосленима, оцењивањем квалитета рада органа и служби Факултета.........................+++

У најважнијим областима рада Факултета (квалитет студијских програма, наставног процеса и научно-истраживачког рада) усвојени правилници веома детаљно спецификују стандарде и поступке за обезбеђивање квалитета........................+++

СЛАБОСТИ
Стандарди и поступци у домену квалитета наставника и сарадника у погледу сталног педагошко-методичког усавршавања нису довољно прецизно дефинисани..........................++

Потребно је правилницима регулисати област академског интегритета и етичности у области ауторства при публиковању научних и стручних резултата.............................................+++

МОГУЋНОСТИ
Комисија за обезбеђење квалитета има потребне капацитете за организовање и праћење потребних активности.................++

Студенти подржавају опредељење Факултета за високе стандарде квалитета у свим областима рада и спремни су да се укључе у процес унапређења квалитета...................++

ОПАСНОСТИ
Квалитет финансирања и квалитет простора и опреме Факултета може бити неадекватан...................................+++
У домену квалитета студијских програма и наставе, анализа показатеља квалитета и усвајање корективних мера у великој мери зависи од мотивисаности и едукованости чланова већа департмана........................++


Предлог мера и активности за унапређење квалитета стандарда 2

     У наредном периоду, ПМФ би требало да ради на даљем развијању стандарда квалитета у свим областима, како они не би исказивали "минимални ниво квалитета рада", већ квалитет са аспекта прихваћене мисије, визије и циљева ПМФ-а, и из перспективе оних који су заинтересовани за квалитет услуга - актуелних студената, нових и свршених студената (кроз различите аспекте образовања током читавог живота), послодаваца и друштвене заједнице.
     У наредном периоду, потребно је да Факултет прецизније дефинише поступке који би се односили на квалитет наставника у домену педагошко-методичког усавршавања.
     Стално унапређивање студијских програма у складу са стандардима развијених европских земаља би требало да буде један од приоритета у оквиру стратегије о обезбеђивању квалитета.
     Наставно-научно веће ће периодично разматрати рад Комисије за обезбеђење квалитета Факултета и вршити замену чланова који се не ангажују довољно.
     Треба осмислити више конкретних задатака и активности чији би носиоци били студенти, како оних усмерених на праћење и унапређење квалитета, тако и оних у процесу самовредновања.

Показатељи и прилози за стандард 2

Прилог 2.1.   Стандарди и поступци за обезбеђење и унапређење квалитета високошколске установе
Прилог 2.2.   Усвојен план и процедура за праћење и унапређење квалитета
Прилог 2.2.    Усвојени план рада и процедура за праћење и унапређење квалитета високошколске установе у оквиру стандарда квалитета (2013/14)
Прилог 2.2.   Усвојени план рада и процедура за праћење и унапређење квалитета високошколске установе у оквиру стандарда квалитета (2014/15)
Прилог 2.2.   Усвојени план рада и процедура за праћење и унапређење квалитета високошколске установе у оквиру стандарда квалитета (2015/16)
Прилог 2.2.   Усвојени план рада и процедура за праћење и унапређење квалитета високошколске установе у оквиру стандарда квалитета (2016/17)
Прилог 2.3.   Усвојени годишњи извештаји о раду Комисије за обезбеђење квалитета Факултета (2013/14)
Прилог 2.3.   Усвојени годишњи извештаји о раду Комисије за обезбеђење квалитета Факултета (2014/15)
Прилог 2.3.   Усвојени годишњи извештаји о раду Комисије за обезбеђење квалитета Факултета (2015/16)